symke Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 bij het opruimen vd keuken laatste mandje met (zeer stoffige... ) walnoten weggegooid.elk jaar probeer ik ze te bewaren maar ze smaken al snel stoffig/schimmelig al is er dan nog niets te zien. daarna blijven ze dus liggen.ook al eens geprobeerd ze in een kussensloop in de droger gedaan; heel erg veel herrie maar ook geen succes! we hebben ieder jaar erg veel walnoten maar gooien ze dus uiteindelijk weg. Tips zeer welkom! als er iemand is die in de herfst ook graag mee wil delen in de oogst (omg Leeuwarden wonen wij) dan kan dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 woon helaas niet in de buurt, anders hadden we heel wat kunnen ruilen! Onze walnoot is nog lang niet groot genoeg en ik vind ze heerlijk. Ik weet dus ook (nog) niet hoe je ze kunt bewaren. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.E. Pennypacker Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Ze staan hier gewoon in een kartonnen doos in de huiskamer, blijven wel zo'n 2 jaar goed zo. Nog nooit schimmel in gezien hier, gewoon goed drogen en daarna op een niet al te vochtig en koud plekje wegleggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 O ik heb ze juist in de kelder liggen op kranten, ook nog geen schimmel, ja het is 10 treden naar beneden, moet eerlijk zeggen dat ik er niet iedere week kom. Ze zijn voor Jorieke, ga morgen eens kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Als je in de zoekbalk intikt "walnoten bewaren" dan vind je bij de resultaten als vierde dit berichttip-van-de-week-t944-10.html?hilit=walnoten%20bewaren#p51423 VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Ah Inderdaad ja, die tip was ik alweer vergeten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts