Enterprise Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 beste forum lezers, Ik ben Wesley en kom uit de omgeving van Rotterdam. Ik ben druk bezig om een aangepaste (ivm ruimte) MM bak te maken. ik ben wat dat betreft nog een beginneling. Vandaar ook mijn vraag hieronder. ik heb van de week een tomatenplant, mini komkommerplant en aarbeienplanten gekregen. Nu heb ik gelezen dat je de bloemen weg moet halen om de vrucht te stimuleren. Kan iemand mij hier uitleg overgeven aub? Geldt dat voor we drie de planten? alvast hartelijk dank! gr, Wesley Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Dat ligt een beetje aan de soorten! Aardbeien alleen bloemen weghalen als het een doordragend ras is! (probeer de zoekfunctie maar eens, veel info over te vinden) Tomaat ligt ook aan het ras, ikzelf zou bij bijvoorbeeld een klein cherry tomaatje (zoals Tiny Tom) de bloemetjes niet weghalen, tenzij het er echt héél veel zijn! (lees dit forum eens door over tomaten dieven en toppen:https://www.moestuinforum.nl/tomaten-toppen-dieven-en-bladsnoei-t45.html?hilit=dieven ) Over de komkommer kan ik je geen antwoord geven... Ik heb ze zelf niet, en kan me voorstellen dat het ook gaar verschil maakt of je een snack-komkommer hebt, of een andere soort! In de zoekfunctie zul je daar ook wel verder mee komen! Succes! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Ben het met Eva eens.Bij de komkommers zou ik de bloemen lekker laten zitten. Wel regelmatig bijmesten omdat de productie erg hoog kan zijn. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts