Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bloemen verwijderen bij tomaten, komkommer en aardbeienplant


Aanbevolen berichten

beste forum lezers,

 

Ik ben Wesley en kom uit de omgeving van Rotterdam. Ik ben druk bezig om een aangepaste (ivm ruimte) MM bak te maken. ik ben wat dat betreft nog een beginneling. Vandaar ook mijn vraag hieronder.

 

ik heb van de week een tomatenplant, mini komkommerplant en aarbeienplanten gekregen. Nu heb ik gelezen dat je de bloemen weg moet halen om de vrucht te stimuleren. Kan iemand mij hier uitleg overgeven aub? Geldt dat voor we drie de planten?

 

alvast hartelijk dank!

 

gr, Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt een beetje aan de soorten! Aardbeien alleen bloemen weghalen als het een doordragend ras is! (probeer de zoekfunctie maar eens, veel info over te vinden)

 

Tomaat ligt ook aan het ras, ikzelf zou bij bijvoorbeeld een klein cherry tomaatje (zoals Tiny Tom) de bloemetjes niet weghalen, tenzij het er echt héél veel zijn! (lees dit forum eens door over tomaten dieven en toppen:https://www.moestuinforum.nl/tomaten-toppen-dieven-en-bladsnoei-t45.html?hilit=dieven )

 

Over de komkommer kan ik je geen antwoord geven... Ik heb ze zelf niet, en kan me voorstellen dat het ook gaar verschil maakt of je een snack-komkommer hebt, of een andere soort!

 

In de zoekfunctie zul je daar ook wel verder mee komen! Succes!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...