Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn bakken zijn allemaal 60x1,20 

Ik begon met een kweek tunnel die ik in het najaar over alle bakken heen zette…Dat kon omdat die toen nog allemaal op een rij stonden….

Daarna had ik per bak een kap met ronde bogen,.. nadeel was dat bij veel regen of sneeuw dat inzakte en ik steeds weer moest legen en strak zetten….

Toen vond ik ze met een frame in form van een huisje….die heb ik nu in gebruik…Het werkt als een soort mini kasjes en daarmee kan ik de seizoen wat eerder beginnen en wat langer doorgaan… 

Ik was verrast hoeveel er dan toch nog te oogsten valt en hoe vroeg in het voorjaar sommige winteroveroverleefde groenten alweer beginnen met groeien,

Omdat ik geregeld vragen krijg over het gebruik van die kappen begin ik dit topic.👍😊

54ABB0B2-1E3F-4470-BFA1-F791592294BB.png

C25B372E-A2B7-4F4D-8094-1D0E48CEC8C7.png

0FCEB0EB-86A4-4DDE-A889-C06524032DD9.png

E7B02658-26AC-4F6E-98B5-F5226D4C3527.png

Geplaatst:
  • Auteur

Als je googeld op “ kweektunnel kopen” krijg je verschillende soorten en kwaliteiten te zien @Pertra’s moestuin

Ik weet dat ze bij de intratuin ook een set bogen met plastic en ook met zwart insecten net verkopen .

In het voorjaar kun je dan het plastic eraf halen en de bogen door de tunnels van het insecten net schuiven….

@Gitta als de moestuin muren van vliesdoek jou s winters goed bevallen dan is dat ook oké toch👍😊

Ik heb die niet dus geen ervaring mee.🤔

Geplaatst:

@Vrouwholleik heb met de muts erover tot eind februari sla kunnen oogsten. Ik had wintersla, veldsla, spinazie en winterpostelein. Maar het was een zachte winter met hooguit 8 graden vorst dacht ik. Dus ik weet niet of het ook werkt bij lagere temperatuur. 

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is toch geweldig dat je zo lang sla kunt oogsten Githa👍😊

Heel de najaarszaai en zowiezo heel het moestuin gebeuren valt of staat met het weer… maar niet geschoten in altijd mis…. 😊

Ik vond het bijzonder om te zien dat best veel soorten goed tegen kou kunnen en dat ze zelfs als kleine zaailing stil staan in de winter en dan in het voorjaar snel de groei erin hebben en toch echt een flinke voorsprong hebben op dezelfde soort waarmee je nog moet beginnen om te zaaien…👍😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic