William Jellesma Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Ik heb voor het eerst een moestuin, overgenomen van de vorige eigenaar, en daar stond een aantal meters rabarber al in. Nu heb ik er al 2 keer van kunnen oogsten maar het valt mij wel op dat de rabarber stengels van de andere tuinierders vele malen dikker zijn. Sommige stengels uit mijn tuin zijn erg kort en dan wat dikker, maar zeker niet dikker dan 1,5 cm, maar de meeste zijn lang en dun. Het valt mij op dat veel originele rabarber planten zich hebben uitgebreid, ook heb ik niet bemest vooraf. Kan dit beide een oorzaak zijn? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik volgend jaar lange en dikke stengels kan krijgen? bvd William Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be
Frans Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 De oorzaak van je tegen vallende rabarber is bijna zeker een combinatie van twee factoren. Te lang op dezelfde plek staan en te weinig bemesting . Rabarber vraagt een ruime en liefst organische bemesting. Onderstaande link helpt je verder. rabarber-scheuren-en-planten-t42.html Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
William Jellesma Posted June 11, 2012 Author Posted June 11, 2012 super bedankt, dit helpt me zeker verder, ik ga in het najaar de boel opgraven en scheuren. William Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be
rubo Posted June 12, 2012 Posted June 12, 2012 En om nu de zaak nog enigszins te redden kan je NPK 12-10-18 rond de planten strooien en goed water geven. Het werkt erg snel. Quote met vriendelijke groet, Rubo
Recommended Posts