Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

krulkoppen bij tomaten


Itoero

Aanbevolen berichten

Ik heb zonet de eerste krulkoppen gezien bij enkele van m'n tomaten.

Dat komt door te sterke fotosynthese lees ik net.

Moet ik ze dan wat uit de zon zetten of lost het zichzelf op?

 

Waar op een tomatenplant komt het eerste trosje?

Dat ik het niet per ongeluk wegknijp alsof het een diefje is

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

iets meer water geven kan ook, maar hoeft niet, gaat vanzelf over

 

als je goed kijkt zie je de knopjes wel, die zien er toch echt anders uit dan het blad van de dieven (die trouwens ook knoppen gaan maken als je ff wacht)

 

diefjes kun je ook niet direct wegnijpen maar eerst een klein stukje laten groeien tot een bladpaartje verschijnt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dieven komen in de oksels van de bladeren. Het is een soort zijtak of zijplant die op de hoofdstam wordt aangemaakt. Als je het blad als een arm ziet die uitsteekt, verschijnen er scheuten in de holte tussen blad en stengel. Die neem je weg.

 

Een bloemtrosje groeit aan de stengel. Als je de dieven verwijdert, alleen aan de hoofdstengel! Ze verschijnen op de groeipunten van de plant.

Als je het eenmaal gezien hebt, is geen vergissing meer mogelijk. Moeilijk wordt het alleen als je een tomatenplant zonder snoeien en dieven maar door laat groeien. Dan ontstaan er zijtakken op zijtakken en ook op vele punten bloemen. Het gevolg is dat er nauwelijks of geen tomaten zullen rijp worden, omdat de energie van de plant wordt verspild.

 

Dit is een link naar de draad op dit forum waar met duidelijke foto's en tekeningen precies wordt uitgelegd hoe je moet dieven:

https://www.moestuinforum.nl/tomaten-toppen-dieven-en-bladsnoei-t45.html

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...