Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke kalebas?


gerbera

Aanbevolen berichten

Hallo!

Zou iemand mij advies willen geven over een leuke kalebas voor in mijn moestuin (in de tuinkas)?

Ik wil graag vogelhuisjes en voerbakjes ermee maken.

Er zijn zoveel verschillende types en ik weet niet precies welk model het meest geschikt is is.

Bij Vreeken-on-line zijn ze te zien onder (fleskalebassen), ik kan de link nier kopiëren.

Ik hoor het heel graag!!

Bedankt

Gr

ilaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Stan,

Ja, die pagina had ik zelf al gezien en opgeslagen in mijn mappen. Duidelijke instructies maar ik houd meer van pagina's met foto's, dan kan ik ook het resultaat zien. Mijn vraag op het forum was bedoeld voor mensen die misschien al vogelhuisjes of andere mooie dingen met kalebassen hebben gemaakt en die misschien hun kunststukken wilden laten zien.

Trouwens: 1 vraagteken is genoeg, vind ik, het klinkt zo onvriendelijk om 3,4,5 vraagtekens te gebruiken.

Bedankt voor je bericht!

Fijne dag

Ilaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het model kalebas nemen die je zelf het mooist vind; de vogeltjes kijken namelijk niet echt naar de vorm. De diameter van het gat én de afstand gat tot bodem zijn bepalend voor de kans op nestjes. Kijk welke vogels in je tuin aanwezig zijn en google dan op hun nestgedrag...dan weet je welk vogelhuisje je moet maken.

 

Ik heb allerlei soorten kalebassen gehad....ook de "lagenaria" soorten die mega groot(lang) worden...alsook kleine ronde oranje/gele "wrattel" kalebassen. Het drogen neemt best lang in beslag en sommige beginnen spontaan te schimmelen...andere verschrompelen en weer anderen drogen heel mooi op, dus bewaar er meer dan je denkt nodig te hebben.

 

Als engels geen probleem is: http://www.diylife.com/2010/11/16/unusual-uses-pumpkins-and-gourd/ of google eens op how to make a birdhouse pumkin....je ziet dan al heel veel leuke ideetjes

 

p.s. mijn vingers blijven ook wel een hangen op leestekens .....ik denk niet dat het onaardig bedoeld was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...