Geplaatst: 1 juni 201312 j Lupine kan volgens de overleveringen goed gebruikt worden als groenbemster. het is mij echter niet helemaal helder welke soort dat is. Werken de lupines in pot bij het tuincentrum ook of is het een bepaalde te zaaien soort?Vooralsnog heb ik alleen bij De Bolster een lupine groenbemster gevonden. Iemand andere suggesties?
Geplaatst: 1 juni 201312 j Lupine in het algemeen bindt stikstof aan de wortels. Dus de Lupine in poten in het tuincentrum doen dat ook maar, je hebt pas wat aan de stikstof als de wortels van de lupine afsterven en de Lupine in het tuincentrum is doorgaans meerjarig. Van daar dus o.a. de zakjes van de Bolster. Ik heb hier Lupinus hartwegii deze is 1 jarig en zou je dus van het najaar mee in kunnen spitten of frezen. Of geen grondbewerking. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 2 juni 201312 j Goedeavond allemaal, De bacterien die zich in de knolletjes aan de wortels bevinden,noemt men nitrificerende bacterien. Deze zetten het giftige ,niet goed opneembare nitriet,over in nitraat,wat de plant wel opnemen kan. voor groenbemesting zijn 3 soorten lupine te gebruiken,te weten : Lupinus angustifolius (blauwe lupine) Lupinus luteus (gele lupine) Lupinus albus (witte lupine) m.v.g.Hans.
Geplaatst: 22 juni 201312 j Auteur Dank voor de antwoorden. Toch maar na sintsalarius bij de bolster een bestelling doen voor Lupine.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.