Jenneke Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Wat voor beestje veroorzaakt dit? Het vreet geen gaten in het blad maar eet er als het ware een laagje af zodat ik met doorzichtig bruin verkleurd blad blijf zitten. Eerst zat het alleen in de zuring, maar daarnet zag ik dat ineens alle blaadjes van m'n regenboog snijbiet ook aangetast zijn. En dan mijn volgende vraag; is er nog iets tegen te doen foto van de zuring en de snijbiet Quote
Else Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Ik heb dat ook op een paar blaadjes maar ik dacht dat het vogelpoep was. Als het een ziekte is wil ik het ook graag weten. Quote
Bit Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Een mineer - huppeldepup. Dat gehuppeldepup staat voor het soortje mineervlieg.Is lastig, staat niet mooi , maar eigenlijk nooit fataal, en groeien de planten doorheen.Wel is het zo dat zo'n zwaardere aantasting vaak voorkomt op planten die te weinig zon hebben of in droogte of natte-stress staan ( te veel of te weinig van iets. )Staan de planten zonnig ? ( minimaal 8 uur op een dag volle zon ) Quote
Jenneke Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 Ze staan redelijk zonnig ik denk dat het de 8 uur wel haalt. Maar misschien heb ik toch te ijverig water gegeven. Ik zal me eens even een poosje inhouden. Dan maar hopen dat het niet te veel gaat regenen Is wel een beetje een rode draad, ik had m'n aubergines ook al teveel gegeven. Bedankt in ieder geval, geeft wel moed dat ze er gewoon doorheen kunnen groeien. Gewoon de boel maar een beetje uit laten drogen dus de komende tijd Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.