Kikie Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik ben op zoek naar een plantje/stekje van symphytum x uplandicum. Het is om op termijn smeerwortelgier van te maken. Ik heb wel symphytum azureum staan, maar blijkbaar is die niet geschikt om hiervoor te gebruiken?Ik ben al gaan zoeken in tuincentra, tot nu toe zonder resultaat... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roosmarij Geplaatst: 13 augustus 2013 Share Geplaatst: 13 augustus 2013 smeerwortel is smeerwortel. Mijn buurvrouw op de tuin gebruikt de smeerwortel (dat zal de bekende paarse zijn) die ze in de natuur vindt voor haar gier onder de fruitbomen en die zien er bijzonder welvarend uit. Je gebruikt het niet medicinaal voor jezelf in dit geval, want dan lijkt de uplandicum inderdaad de beste keus, maar voor gier maakt het volgens mij geen barst uit. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.