Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Witte/grijze laag over grond in de kas


MuMu

Aanbevolen berichten

Ik ben het de hele tijd aan het ontkennen geweest, maar toch moet ik er nu maar eens iets aan gaan doen.

 

Over de aarde in mijn kas komt een wit/grijzachtige waas. Zit er nu een schimmel in mijn kas ofzo waardoor dit komt? Is iemand hier mee bekent en wat kan ik er aan doen?

 

Ik hoop dat het niet heel ernstig is, ik heb al genoeg met de tuin nu gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal een schimmel zijn of een soort uitslag van meststoffen (kunstmest gebruikt?). Het hoeft echter geen schadelijke schimmel te zijn. Je ziet zoiets wel vaker als er bijvoorbeeld net compost door de grond is gewerkt.

 

Af en toe de kas luchten / openzetten is verder ook in de winter aan te raden op dagen dat het boven nul is en de zon schijnt.

 

Als het lukt, plaats nog even een fototje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor jullie antwoorden, sorry voor mijn late reactie.

 

De kas staat nog helemaal leeg. Ik heb de ramen ook open staan. Wat ik al heb gedaan.

- Kas leeggehaald (veel dode planten oude eigenaar)

- Grond omgespit

- mest (koe) op gegooit

- Grond omgespit

- Nog nieuw aarde bijgevult (toen was de grond al grijzig)

- Nog een keer omgespit

- Nog een keer omgespit

 

De volgende keer als ik er ben zal ik een foto nemen, kijken of dat er goed uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...