Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Asperges in emmers?


Aanbevolen berichten

Ik zag dat aldi volgende week aspergeklauwen heeft.

Nou word ik nieuwschierig en vraag me af wat doe je daar mee, heb er totaal geen verstand van.

Kan dat in een grote emmer?

1 klauw is 1 asperge?

Schrijffouten onder voorbehoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb n keer asperges gezaaid.....in een grijs verleden ....4 jaar na het zaaien kun je oogsten...je moet dan elk jaar ophogen....totdat je een rug hebt van een 80 cm dacht ik....en daar kun je het 4e jaar asperges aan de zijkanten uitsteken.

 

Mogelijk korten die klauwen een jaar in of zo.....

 

Hier kun je alles lezen : http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/aspergeplanten-kweken-door-zaaien/

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het najaar oogsten is niet heel verstandig , klauwen geven bijna het hele jaar door asperges, maar je moet op een gegeven moment echt stoppen met oogsten! De plant heeft het groene loof nodig om nieuwe energie aan te boren en reservevoedsel op te slaan om volgend jaar weer een volle oogst te geven, stop je niet (richtdatum st. Jan) dan zul je je plant uitputten en steeds minder kunnen oogsten.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loof staat er gewoon de hele zomer (of waait om, en ligt dan veel... ) en eind zomer maakt hij nog wat scheuten, die wij ook wel de asperges noemen

Ze zijn wel wat korter, omdat ze vrij snel overgaan tot loof (of hoe zeg je dat). Maar nog steeds wel een cm of 15. Je laat de rest van het loof staan, en plukt alleen die nieuwe scheuten. 1 of 2 per plant denk ik. Al heb ik nog geen oudere volwassen planten gehad. Die van mij zijn 3,5 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de leeftijd zou het wel kunnen liggen denk ik dan die van mij zijn al een jaar of 8, het is mij nooit echt opgevallen dat er in het najaar nieuwe scheuten/asperges gevormd worden. Ik bind het loof ook altijd wel met een touw via twee palen, zodat het niet gaat liggen of evt. afbreekt.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Night :Ik denk het eigenlijk niet, een emmer lijkt me veel te klein, zo'n speciekuip of zo lijkt me wel te doen qua breedte, qua hoogte waarschijnlijk alleen voor de groene asperges. Anders kijk even bij Bor in zijn topic over asperges in verhoogde bedden, misschien krijg je zo er wat meer beeld erbij. Ik ga even zoeken voor je.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk!

 

Nu ga ik twijfelen.. wachten tot m'n zaden opkomen of m'n ongeduld bevredigen bij d'n Aldi. Keuzes.

 

De kuipen staan al gevuld en wel op de tuin.

 

Zou de aangeboden asperge 'Mary washington' zijn, of zijn dit gewoon doorgedraaide planten uit de commercieele teelt?

Van die te kleine klauwen? Vragen.

 

Geen slecht woord over d'n Aldi, maar hun groene producten pakken soms verassend uit. Jarenlang koop ik er al rozen/kuipplanten om dan maar te zien 'wat er uit komt'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...