Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

grotere kruiden (website tips?)


ludde

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben op zoek naar wat 'grote' kruidenplanten, paar dingen heb ik al gevonden:

- de lavas (heb ik al)

- rozemarijn (heb ik al)

- venkel

- laurier

- hysop

- bepaalde soort thijm (?)

- de Amerikaanse Bergmunt

 

-elsholtzia

-bergamotplant

Deze laatste twee heb ik nog niet op een site of in een winkel kunnen vinden.

 

Sowieso vind ik het leuk om tips te krijgen over dit soort sites

Volgend jaar is het idee dat ik de bestaande moestuin border (die dan leeg is) ga volplanten met groot groeiers (zoals de lavas) en een paar kleinere.

Een soort engelse tuin eetbare border

 

Dus: kom maar op met die tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben sommige mensen van dit forum goede ervaringen met Bastin, maar of ze alles hebben dat je zoekt weet ik niet.

 

Voor je border nog een tip: wat dacht je van look-zonder-look (Alliaria petiolata). Hier bij ons worden ze hoger dan een meter en ze bloeien prachtig. Echt een bordervuller ook, lekker veel groen met bovenop de bloem. En je kunt 'em in de keuken gebruiken. Sommige mensen gebruiken het zaad ook bij gebrek aan mosterdzaad (ik zie het 'verband' nog niet echt maar volgend jaar ga ik het eens proberen).

 

568_2d89088b38404be6b00c9d201f098141.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasmin bedankt! Ik dacht eerst dat salie een eenjarige plant was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Lavendel is niet zo mijn favoriet. Niet vanwege slechte ervaringen ofzo hoor. Maar mijn moeder

had er vroeger het huis mee vol hangen (beetje een 'overkill' denk ik )

Leuke tips!

 

veuvecouderc, wat een mooie! Die kende ik nog niet (zal vast wel ergens in mijn boekje staan maar

heb hem nog niet 'gespot') Bastin ziet er ook goed uit, zal er binnenkort eens goed gaan neuzen (aangezien

ik nu echt moet gaan slapen haha)

 

Ik kan er erg enthousiast van worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bastin net goed bekeken. Wat een ontzettende leuke site! Daar ga ik zeker weten wat bestellen.

Goed assortiment ook en duidelijke uitleg. Bedankt voor die tip!

 

Engelwortel heb ik ook eens van gehoord idd. Zwangere vrouwen moeten er mee oppassen toch?

(niet dat ik dat ben of binnenkort van plan ben te zijn, maar dat is wat ik las )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat zwangere vrouwen beter helemaal geen kruiden kunnen innemen, zeker waar de werking wat vaag van is.

zowiezo geld wel voor kruiden met inname ervan dat je goed moet weten wat je doet en het wat onbekend nog kan zijn wat de werking is, of dat je bij

verschillende bronnen andere info. leest.

zelf ben ik meer voor de kruiden op je eten en lichaam dan op eigen houtje als geneesmiddel gebruiken.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat zwangere vrouwen beter helemaal geen kruiden kunnen innemen, zeker waar de werking wat vaag van is.

 

Mwa... Er wordt nogal snel geroepen dat zwangere vrouwen dit niet mogen en dat niet... Dus helemaal geen kruiden lijkt me wat overdreven. Maar wel even nakijken wat de werking ervan is natuurlijk (dus wat je als laatste zegt ben ik het helemaal mee eens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij engelenwortel stond iets in het boekje wat ik laatst kocht, maar het maakt verder eigenlijk ook niet zo gek veel uit

 

Ik wil niet alleen maar super grote planten en ik meende ergens een soort tijm dat wat hoger werd dan 30cm maar misschien heb ik me daarin vergist. Maar vanaf 60 cm vind ik een mooie hoogte. Maar daarbij dan ook 1,5m/2m etc

 

Kruiden zoals de hysop/hyssop (hangt af van waar je het zegt/schrijft ) vind ik in het bijzonder mooi, vanwege de kleurige bloem.

Ook witte kervel (Japanse peterselie) en de Bergamot (ook te vinden op Bastin.nl - super!) zijn erg mooie blikvangers, zag ik

 

Zijn er mensen met bergamot in de tuin? En hebben die mensen foto's

Ik laat me graag inspireren door jullie, bedankt voor alle leuke tips tot zover!!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 bergamot soorten in 1 perkje staan. 1 mer rode en 1 met paarse bloemen. Ze zien er nu alleen niet uit omdat ze uitgebloeid en verwaaid zijn.

 

haha ja dan is een foto maken natuurlijk ook niet heel leuk

Vind je het zelf een mooie plant/een mooi kruid als het in bloei staat... en wat doe jij er persoonlijk verder mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk! Volgens mij las ik dat het in combinatie met gewone zwarte thee een earl grey smaak gaf...of verwar

ik het nu met iets anders. In ieder geval leuk te lezen over je bevinding ervan

 

De Bergamot staat sowieso in mijn top lijstje van kruiden die ik ga planten volgend jaar (wanneer de andere kant klaar is voor gebruik )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel zaden van hysop maar echt stekjes heb ik nog niet .

Ben je dan misschien wat met de zaadjes ervan ?

 

sorry ik snap het niet helemaal

 

Hoe je snapt hem niet ?

Je bent toch op zoek naar Hysop of niet ?

 

 

Jazeker Ik snapte de zin gewoon niet. Er staat namelijk Ben je dan misschien wat met de zaadjes ervan... Maar je vraagt me of ik wat met de zaadjes kan hihi ?

Dat zou natuurlijk ook super fijn/leuk zijn!

Ja sorry, misschien lees ik het verkeerd

 

Maar hoe zou ik die dan kunnen bemachtigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...