Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben wel benieuwt naar wat voor aardbeien rassen ik heb, heb twee verschillende soorten/bedden..

De ene "kleintjes" heb ik bij mijn buren uit hun tuin gehaald (waren verhuist en tuin werd over de kop gehaald door woningbouw).. Vermoed dat die gewoon uit de tuinwinkel oid komen. Volgens mij zijn het wel doordragers, heb de eerste aardbeien er al van af geplukt en komen nu weer een lading bloemen..

100_3908.jpg

100_3907.jpg

100_3906.jpg

Andere grotere aardbeien weet ik ook het ras niet, van een mevrouw overgenomen die minder aardbeien wou.. Ook wel doordragers denk/vermoed ik gezien ze weer bloemetjes hebben.. Heb aan beide wel dat er hapjes uit zijn, werd niet echt minder met de netten er overheen.. Dus nu met de regen even zonder netten ook, makkelijker op slakkenjacht.. Ik vermoed dat naaktslakken de aardbeien erg lekker vinden (sommige grote zijn echt hol) en er zitten ook wel pissebedden op.. Dus nog maar even kijken of ze hier volgend jaar nog staan ..

100_3910.jpg

100_3894.jpg

100_3895.jpg

100_3900.jpg

Geplaatst:

Er zijn zoveel rassen ,dat kan je zo niet achter halen.

Maar wat ik zou doen stro tussen je planten leggen dan blijf de vrucht schoon en de grond droog niet zo uit.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Meegosh, welke rassen het zijn kan ik niet een, twee, drie zeggen maar je vermoeden dat de aardbeien worden op gegeten door naaktslakken als je pissebedden heb gezien op de vruchten onwaarschijnlijk. Daar de pissebedden de aardbeien heerlijk vinden. Zelf heb ik afgelopen jaar(2012) voor al in Sarian, bos en Ostara aardbeien heel veel last gehad van wel tientallen pissenbedden per aardbei.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...