Gast Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Ik heb vanochten 8 planken gekocht, Deze hebben ze voor mij meteen op de goede lengte afgezaagd. Thuis aangekomen ben ik meteen begonnen met beitsen. Zo blijven de planken langer goed en rotten ze minder snel. De eerste laag zit erop nu een paar uurtjes wachten en dan nog 1 laag aanbrengen en in elkaar schroeven. Ik ga ze met hoekplaatjes aan elkaar maken dit is lekker stevig. En dan lekker de bak vullen met tuinaarde en bemeste tuinaarde met cocopeat gemengd. Hier een foto van de planken die voor de eerste keer gebeits zijn. Quote
Gvdk83 Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 Goe bezig Quote Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse
Nynkef Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 Leuk !! En komt de bak op poten of meteen op de grond te staan?? Hoe breed en lang wordt je bak?? Quote
Gast Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Ik heb een moestuinbak gekocht bij tuinadvies.nl. voor 25 euro met een plactic overkaping maar de bak zelf was van een soort stof plastic dus hierin heb ik een houten omlijsting of moestuinbak erin gemaakt zodat deze lekker stevig is. De planken bij een houtbedrijf gekocht ik was maar 6 euro kwijt voor 8 planken die ook nog op maat zijn gezaagd. Toen alle planken 2 keer gebeitst. En de 2 bakken in elkaar gezet met hoekplaatjes. Ik heb de 2 bakken op elkaar gemaakt zodat de bak meteen wat meer inhoud heeft kwa grond. Ik zal straks even een foto maken. Want de bak is af. Er zit al tuinaarde in gemengd met cocopeat en bemeste tuinaarde. De bak is 76 l x 76 b x 30 h. In het voorjaar rond begin maart ga ik de 2e gekochte bak in elkaar zetten deze ligt nog hoog en droog op zolder. Quote
lguldenaar Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 Was jij ook diegene die een foto geplaatst had van een groet vierkante bak met een tuinhoes van een soort gaas eromheen met een oprolbaar deurtje erin? Ik heb daar zelf wel interesse in , maar kan hem dus niet meer vinden, helaasik probeerde vandaag die foto terug te vinden , maar zag hem niet meer.groetjes van lguldenaar ( loes) Quote
willem Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Netjes gemaakt hoor Is misschien wel beter om (een eventuele) volgende bak niet te beitsen, in ieder geval van de binnenkant. De beits is volgens mij niet echt bevorderlijk voor de grond. Quote
mijnspeeltuin Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 wat een mooie bak, wat is dat voor een mooi op maat kasje er boven op? Gekocht of ook zelf geknutseld? Waar?/hoe? Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Valerie Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Ik zag het bij v/d wal op hun website Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
mijnspeeltuin Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Ah ik ga daar gelijk eens speuren Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Gast Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Klopt de boven kap heb ik zo gekocht samen met de hoes die om het houten frame zit.Dit heb ik bij http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=3047Dit is de link die er meteen naar verwijst.Groetjes jessica p.s ik ben er echt super tevreden over. Quote
mijnspeeltuin Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 thans ik ga er een bestellen Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Gast Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Naar mijn mening heb ik zoals je ziet wel nog een inbouw erin gemaakt zodat het wat steviger staat. Dit is aan jezelf of je dit wel of niet wilt doen. Bij die kas de je besteld zit ook nog een beschermnet. superhandig voor bijvoorbeeld vogels die kunnen je gewassen dan niet beschadigen. Ik heb er zelf 2 besteld 1 staat al buiten sinds afgelopen jaar en staat er nog steeds super bij.De andere bak ga ik aankomende maand neerzetten. Veel plezier met je aankopen. Groetjes jessica Quote
Gast Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Ik heb de grond in me bak aan de kant losgemaakt en er plastic tussen de gebeitste hout en de tuinaarde grond bevestigd zodat de beits niet meer in contact kan komen met de tuinaarde. dus advies opgevolgd. hahaha. bedankt voor de tip over dat beits. Groetjes jessica Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.