Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik zoek zie ik dat verschillende mensen de zaden hebben geoogst en later geplant uit een snack paprika vanuit de supermarkt.

Ik lees alleen nergens wat de ervaringen zijn Groeien ze makkelijk buiten of moeten ze echt in een kas?

1484229.jpg

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Je hebt ook in deze snack-paprika's verschillende rassen. Ik gebruik graag de Barancio(die zijn ook oranje maar ietsjes dikker dan die op het plaatje van jou) die doet het buiten redelijk tot goed(in een kas wel iets beter) in vergelijking met andere rassen(en onbekende rassen uit de super) die ik had dit jaar.

Bij mij blijven de paprika's ook wel vaak ietsjes kleiner maar ik heb normaal wel redelijke opbrengst(dit jaar niet (te veel pech met o.a. de zaailingen en dus erg laat(veel staat nu met wat pods of nu pas bloemen)) bij de pepers(haal ik vooral de bio van leeg daar er bijna geen zaden van te koop zijn bio) merk ik eigenlijk geen verschil buiten dan dat een aantal soorten liever binnen staan en anderen juist weer buiten(en daar ben ik dus ook nog niet geheel uit of dat per seizoen kan verschillen(dat zoeken/testen we volgend seizoen dan maar weer).

De Barancio zit ook in de Capsicumenvelop .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Gaat goed hoor, smaken ook lekker, ook de punt paprika's en gewone paprika's geven goede resultaten. Hier heb ik er toch een 14 tal mooie struiken uitgehaald en die zaden hergebruik ik nu ook weer jaar na jaar.

Geplaatst:

Bij de Appie hadden ze begin dit jaar zakken met 3 puntpaprika's; een gele, een oranje, een rode. Zaden gewonnen, en ik oogst nu nog steeds van de oranje en rode paprika's. Smaken precies zoals de paprika's die ik toen kocht. Wat mij betreft het proberen waard dus!

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...