Geplaatst: 6 april 201411 j Ik heb vorig jaar zaadjes meegenomen van een weegbree met hele grote bladeren. In maart heb ik deze zaadjes gezaaid en ze doen het goed.Het leek mij leuk om weegbree te kweken en het een keer te proeven. Nu begin ik mij af te vragen of ELKE weegbree soort wel eetbaar is? Ik weet niet zeker of het de grote weegbree (Plantaga major L.) is waarvan ik de zaadjes heb....Wie weet hier meer over eetbare weegbree soorten? Zijn ze allemaal eetbaar? Op internet heb ik een zoektocht gehouden maar geen resultaat... Alvast heel erg bedank!
Geplaatst: 6 april 201411 j Eetbaar ja. Heel andere vraag of die ook lekker is. Smalle weegbree schijnt iets lekkerder te zijn ( jong ). Maar gewoon proberen dus.
Geplaatst: 13 april 201411 j Auteur OOhw, mooi oké dan weet ik dat ik straks niet vergiftigd wordt door weegbree, haha Ik zal eens goed gaan proeven aan de nieuwe, verse, groene blaadjes. Ik ga mijn smalle weegbree zaadjes ook maar eens zaaien denk ik.Dan kan ik de smaak eens gaan vergelijken! Heel erg bedankt!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.