Valerie Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Ik heb het moestuinforum gevonden door google omdat ik iets betreffende de moestuin op wilde zoeken Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
impy101 Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Ik wil Jessica ook best wel bedanken hoor Waar een zoekfunctie voor bedoeld is, is dat je terecht komt waar je naar zoekt. De "wat kan ik hier in kwijt - vraag " gaat in dit geval dus over hetgeen je in die ( of een soortgelijke ) moestuinbak kwijt kan.Terwijl de bak vullen met een grondmengsel een ander topic is. Het is alleen maar dat ik daar op wijzen wil, dat daar ook topics over zijn. Dat heet ook wel : probeer on topic te blijven. Het "on-topic" blijven is gekoppeld aan de topic-vraag. De openingspost en zijn titel. En die is gekoppeld aan onze zoekmachine, en ook aan google. Elk topic wat je opent verschijnt een dag later op nr 1 in google als je op die vraag zou zoeken. Is het wel handig als de info die je daarna daar krijgt, ook dáár over zou gaan.Vandaar.Hallo, Ben ik mee eens, Bit. Gedeeltelijk. Ik ga niet een hele discussie starten over wat wel of niet relevant is, maar als Jessica vraagt wat zij in haar moestuinbak kan stoppen, dan vind ik het ook meer dan logisch dat ze vraagt wat voor aarde er in moet. Ik zou dat absoluut geen off-topic kunnen noemen. Ook zie ik geen reden waarom zij naar andere topics moet zoeken terwijl haar topic toch al bestaat. Kan ze daar net zo goed gebruik van maken... (ook handig voor de bezoekers die hier terecht komen via zoekmachines). Het is prima dat iedereen meer de zoekfunctie moet gebruiken en al, maar hoe meer topics met andere titles en content, ook al is het hetzelfde onderwerp dat meerdere keren is besproken, hoe meer mensen terecht zullen komen op deze website via zoekmachines. Long live SEO. Screen:afbeelding Je zou Jessica nu juist moeten bedanken. Dankzij haar staat deze website nu op plaats #1 voor een behoorlijk nuttig onderwerp, ookal bestond er al een soortgelijke topic.niet helemaal waar. google sorteert de resultaten ook naar interesse van de gebruiker. wanneer iemand anders dezelfde zoektermen invult kan de volgorde anders zijn.jij bent al eens eerder op het moestuinforum geweest? dan vind je deze posten vast ook interessant. (heel simpel uitgelegd) bij foto's hetzelfde. zoek je op een foto dan komen je eigen geposte foto's ook naar boven.terwijl iemand anders jou foto's pas veel later of helemaal niet tegen komt.Niet helemaal waar. Ik heb alle diploma's en certificaten die er maar te behalen zijn wat betreft SEO, dus ik kan je vertellen dat het heel anders werkt dan jij blijkbaar denkt. Google laat inderdaad resultaten zien die jou wellicht zouden interesseren, maar absoluut niet van dezelfde website. Bij mij al helemaal niet, want ik surf anoniem. Er worden van mij geen voorkeuren onthouden want ik heb geen cookies, cache geheugen of dezelfde IP of HWID wanneer ik op Google zit. Dit heb ik bewust zo ingesteld zodat ik altijd verse zoekresultaten te zien krijg. Dat heb ik gewoon nodig als ik bezig ben met SEO. Ook kun je bijvoorbeeld een programmatje genaamd Rankerizer gebruiken om te zien hoe moestuinforum er voor staat. Die laat ook real-time statistieken zien die niet worden beïnvloed door persoonlijke voorkeuren. Google is een intelligente zoekmachine die resultaten laat zien d.m.v. een hoop punten. Websites die jij al eerder hebt bezocht is daar maar één van. Jij ziet Moestuinforum wellicht vaak in Google omdat het gewoon een hele SEO-vriendelijke website is met een heel sterk linkprofiel en unieke content, daarom zie je hem, niet zozeer omdat je de website al eerder hebt bezocht. Als je een lesje in SEO wilt dan geef ik je die graag, maar wel via PM natuurlijk. Mijn excuses aan Jessica en de staff wegens het off-topic gebrabbel. Zal niet weer gebeuren (in dit topic). Quote
Gast Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Hoi bedankt voor alle informatie hier ben ik erg mee geholpen, ik ga straks de buitenkant van me bak beitsen en vullen met potgrond en compost. Het is nu gelukkig mooi weer om het te doen. En bit we praten zondag wel over dat zoekfunctie gedoe haha ik hoop vandaag nog wat foto's te kunnen plaatsen. Mag dit wel in deze topic bit.Doe het ook in me blog waar ook foto's staan. Quote
Gast Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 De bak is af. En heb alleen de buitenkant gebeitst, zodat de potgrond en de planten niet in contact kunnen komen met de beits de bak was toch al behandeld met lijnzaad olie. Maar dacht wat maakt het uit om toch nog de buitenkant te beitsen zo blijft de bak langer mooi.de beits is nu redelijk droog en heb samen met me man het worteldoek erin gemaakt, ik heb het vast gemaakt met punaises dit zit nu moer vast. zal zo even een foto plaatsen. Als de bak echt helemaal droog is komt i op zijn vaste plaats te staan. En morgen afvullen met potgronď en compost. Was een lange dag maar het is nu bijna klaar, Quote
impy101 Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Ik zou niet weten waarom je compost er in moet gooien. Ik weet niet wat je er nou allemaal in wilt plaatsen, maar een overdosis aan voedingsstoffen kan het einde betekenen voor sommige planten. De wortels gaan er namelijk aan. Potgrond heeft zelf al voeding voor +/- 6 weken. Daarna kun je altijd nog bijmesten (korrels, vloeibaar, of gewoon koeienmest (paardenmest raad ik af)) voor de rest van het seizoen. Fotos zijn altijd welkom Quote
Gast Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Ik koop eerst wel gewoon potgrond en misschien wat cocosvezel erdoor, ik wil er peulvruchten in doen en tomaten,kool,sla.heb toch genoeg compost in de schuur staan,en korrels. Quote
Gast Geplaatst: 2 mei 2014 Geplaatst: 2 mei 2014 Hier de bak. Hier de bak met het worteldoek erin.[staat een beetje raar met die gekleurde punaises] maar als de bak gevuld is zie je die niet meer. Quote
Kim Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Als ik het goed zie heeft elke bak een apparte worteldoek-zak, die de aarde tussen de bakken scheidt? Je zou kunnen overwegen om te zorgen dat de aarde wel overal in contact staat, mijn eerste gedacht is dan dat de wortels van de verschillende groentes weer meer plaats hebben en dat dat het vochtgehalte overal beter op pijl houdt. Quote
Gast Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Hoi kimDat is een goede vraag.weet iemand wat handig is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.