Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb geen idee, weet wel dat ik ze per 5 in een weg werp bekertje zaai, zijn nu 6 dagen oud en al zo'n 4 á 5cm groot. (hebben non-stop buiten gestaan, gaan dus erg hard.)

als je niet veel op een klein stukje kan zaaien, dan denk ik dat het zakje wel ernstig vol zit...

(Zakje van de aldi toch? daar heb ik ze tenminste gehaald.)

Geplaatst:

Ja, van de Aldi. Ik had gewoon wat zakjes met vrolijke bloemen gepakt, zonder al te veel aandacht. Ondertussen zit ik mooi op schema met de groenten, en was ik begonnen met wat bloemetjes voor te zaaien. Inmiddels leuk opgekomen, en moet nu een plekje zoeken waar ze terecht gaan komen. De nog lege hanging baskets kan ik er dus niet meer vullen.... lol!!

Op deze site is veel info... http://www.groen.net/botanica.asp?r=24&id=6467

Geplaatst:

Mijn schoonvader had in zijn moestuin altijd Zinnia's, omdat schoonma ze zo mooi vond.

Hij zaaide ze gewoon op rij, wel niet heel dik ik schat 5/10 cm van elkaar.

Het is maar een idee maar Zinnia's kunnen best lang worden dus als ze erg ver van elkaar staan zullen ze het zonder steun best moeilijk krijgen.

Geplaatst:

Bij de grote kan een beetje ondersteuning inderdaad geen kwaad, maar je hebt ook wel kleinere maten zinnia's (bloem en steel). Ik zaai ze ook op een rij en als ze te grof worden, paar stokken er om heen zetten en wat touw er om heen en dan blijft het wel staan.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Vorig jaar kreeg ik van een vriendin wat zakjes gemengd zaad, met van alles en nog wat, oa zinnia.

En daar stond dan die ene bloem. Prachtig! Hij was een cm of 75 hoog en sterk! Geen ondersteuning nodig.

Heb nu zelf een zakje gekocht, moet het nog zaaien. Eén zaadje per potje is dus handig?

Geplaatst:

zinnia kan op pot kan in een grote pot maar kan ook gewoon buiten in de border of op regels voor te snijden .

om de plant iets korter te laten groeien gewoon als hij 2 bladparen heeft het kopje er uit halen groeit dan iets korter met meet stelen dus meer bloem .

alleen uitkijken voor slakken want die zijn er gek op

Geplaatst:

Vanmorgen zag ik bij de Plus een rekje tuinzaden staan. En jawel, met mini-zinnia's! Dus ook maar gekocht.

Dat wordt een deel in een pot en een deel in de moestuin, rond het hekwerk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...