Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klacht moderatie team

Featured Replies

Geplaatst:

Beste MTF gebruiker / moderator,

Voordat je begint met lezen wil ik graag duidelijk maken dat deze post mijn gebruikelijke eerlijkheid en directheid bevat. Ik draai nergens om heen en kom meteen ter zake. Als jij één van die zielige ik-ben-ontzettend-snel-op-mijn-teentjes-getrapt-en-kan-absoluut-nergens-tegen gebruikers bent, dan adviseer ik je nu om te stoppen met lezen en deze topic over te slaan om zo een zinloze discussie te voorkomen.

Het is mij (en andere users) over de afgelopen paar maanden opgevallen dat een irritante en schaamteloze form van vriendjespolitiek dit forum momenteel in zijn greep heeft.

Nieuwe gebruikers worden regelmatig verzocht, zowel openlijk in topics als via privé berichten (PM’s), te stoppen met posten, niet off-topic te gaan en niet op andere leden in te gaan omdat dat tot een discussie zou kunnen leiden dat een negatieve impact zou kunnen hebben op andere gebruikers en bezoekers.

Nu is het nogal duidelijk geworden dat bekende gebruikers (gebruikers wiens accounts een jaar oud of zelfs ouder zijn) gewoon hun gang kunnen gaan. Het maakt blijkbaar niet uit dat deze users off-topic gaan, een nutteloze en vrij agressieve discussie starten of zelfs andere users via privé berichten uitschelden (ik noem geen (scherm)namen). Het wordt gerapporteerd door oplettende gebruikers, maar blijkbaar wordt er niks aan gedaan. Doe geen moeite om de moderator (die jouw klacht zogenaamd heeft behandeld) aan te spreken om te vragen wat er nou precies aan gedaan is, want dat heeft blijkbaar geen nut.

Ook valt het nogal op dat het vooral dezelfde users zijn die continu dezelfde regels breken en ook dezelfde moderatoren zijn die er achteraf gewoon niks aan doen, terwijl gebruikers met nieuwe accounts wel per direct aangesproken worden. Vaak doen diezelfde moderatoren zelfs mee.

Nu zijn er gelukkig nog twee moderatoren die wél neutraal lijken te zijn en ook echt het forum proberen schoon te houden. Mijn complimenten voor deze twee heren. (Jorg tel ik in dit geval niet mee als moderator omdat hij begrijpelijk meer tijd stopt in het beheren van het forum dan het schoonhouden er van. Dat is meer voor de moderatoren die hij heeft aangewezen.)

Deze onzin zorgt er voor dat nieuwe gebruikers, waaronder ikzelf en geheid vele anderen, er voor kiezen om te stoppen met posten om zodoende onder de radar te blijven. Nu vraag ik niet of zij hier nu hun woordje kwijt willen, dat is niet de bedoeling van dit topic. De bedoeling is dat het moderatie team begrijpt dat hun prioriteitenstelling nieuwe, actieve gebruikers wegjaagt.

Geen enkele gebruiker zou aangesproken moeten worden wanneer hij/zij zijn of haar mening of ervaring deelt met andere gebruikers. Soms is het goed, soms is het wat minder goed. Niks mis mee. Zo is het leven (een combinatie van goede en minder goede ervaringen).

Nogmaals (puur en alleen om er voor te zorgen dat dit duidelijk inzinkt): deze topic is niet aangemaakt om een zinloze discussie te starten, maar puur om het moderatie team er op te attenderen dat hun manier van doen erg opvallend is (in negatieve zin). That’s all. (Gezien een eigen mening hebben en eerlijkheid hier niet toegstaan is zie ik die ban wel verschijnen).

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.