Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Smaak Rosette / red devil


Vandalen

Aanbevolen berichten

nee hoor , geen van beiden is minitree.

 

Awel , de Rosette heb ik 2 weken geleden geplukt , en ik moet zeggen die zijn heel lekker. Ik was enorm verrast in positieve zin.

Het is een beetje een vreemde roodvlezige , die rosette. in tegenstelling tot bvb mijn Baya marisa , en red love varianten , is dit gewoon een boom met groene bladeren ipv rode , en ook gewoon gekleurde takken. Ook de vrucht wordt maar op het allerlaatste rood , te beginnen van de schil. Enkel bij heel veel zon wordt hij rood tot aan het klokhuis. Minder belichte exemplaren houden op na een buitenste rand van enkele mm tot enkele cm's.

 

De Red devil , ik zal morgen eens kijken of ze al rijp zijn , ben nog maar een uur terug uit Turkije , weet niet hoe het er mee gesteld is , daar kom ik morgen nog op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Wat ziet die appelmoes er lekker uit!

De rosette is dus wel lekker? Dat is fijn om te weten.

Ik ben benieuwd wat je van de red devil vind.

 

Ik wil graag een fruithaag maken langs de beschoeiing, van ongeveer 1.20 hoog

Het is de bedoeling dat hier verschillende soorten fruitbomen komen die ik ga leiden.

 

Om jullie een idee te geven. Ik zat te denken aan twee perenbomen ( williams en concorde )

Twee kersenbomen ( Karina en Regina ) en twee appelbomen.

Ik heb pas een klein balkon boompje gekregen ( jonagold)

 

De peer en appel heb ik uitgezocht op ziekte resistentie. De peer uitzoeken ging alleen makkelijker dan de appel. Graag zou ik een appel willen die wat langer te bewaren is. Al verwacht ik geen hele grote oogst, omdat ik de bomen niet hoger al 1.20 wil, dus dat is misschien dan weer niet relevant.

 

Maar ik kom er dus niet helemaal uit. Een appel die lekker smaakt, een beetje goed houdbaar is en die elkaar goed bestuiven en dan ook nog ziekteresistent. Volgens mij ben ik teveel eisend.

 

Misschien een beetje een warrig verhaal zo, excuses als dat zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...