Vandalen Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Ik ben van plan twee fruitbomen te plaatsen. Nu zat ik te denken aan Rosette en Red devil, dit omdat de ziekte resistentie hoog is. Maar is de smaak ook wat? Ik kan er weinig over vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrones Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 Je bedoelt denk ik de minitree dan? Er zijn wel lekkerdere soorten dan deze twee, vind ik zelf. Ik heb zelf 6 verschillende zuilfruit appelboompjes staan.Die jij noemt gebruik ik vooral voor de roze appelmoes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted August 19, 2014 Share Posted August 19, 2014 nee hoor , geen van beiden is minitree. Awel , de Rosette heb ik 2 weken geleden geplukt , en ik moet zeggen die zijn heel lekker. Ik was enorm verrast in positieve zin.Het is een beetje een vreemde roodvlezige , die rosette. in tegenstelling tot bvb mijn Baya marisa , en red love varianten , is dit gewoon een boom met groene bladeren ipv rode , en ook gewoon gekleurde takken. Ook de vrucht wordt maar op het allerlaatste rood , te beginnen van de schil. Enkel bij heel veel zon wordt hij rood tot aan het klokhuis. Minder belichte exemplaren houden op na een buitenste rand van enkele mm tot enkele cm's. De Red devil , ik zal morgen eens kijken of ze al rijp zijn , ben nog maar een uur terug uit Turkije , weet niet hoe het er mee gesteld is , daar kom ik morgen nog op terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandalen Posted August 19, 2014 Author Share Posted August 19, 2014 Bedankt voor de reacties. Wat ziet die appelmoes er lekker uit! De rosette is dus wel lekker? Dat is fijn om te weten.Ik ben benieuwd wat je van de red devil vind. Ik wil graag een fruithaag maken langs de beschoeiing, van ongeveer 1.20 hoogHet is de bedoeling dat hier verschillende soorten fruitbomen komen die ik ga leiden. Om jullie een idee te geven. Ik zat te denken aan twee perenbomen ( williams en concorde )Twee kersenbomen ( Karina en Regina ) en twee appelbomen.Ik heb pas een klein balkon boompje gekregen ( jonagold) De peer en appel heb ik uitgezocht op ziekte resistentie. De peer uitzoeken ging alleen makkelijker dan de appel. Graag zou ik een appel willen die wat langer te bewaren is. Al verwacht ik geen hele grote oogst, omdat ik de bomen niet hoger al 1.20 wil, dus dat is misschien dan weer niet relevant. Maar ik kom er dus niet helemaal uit. Een appel die lekker smaakt, een beetje goed houdbaar is en die elkaar goed bestuiven en dan ook nog ziekteresistent. Volgens mij ben ik teveel eisend. Misschien een beetje een warrig verhaal zo, excuses als dat zo is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts