Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Colonel's Home Garden


Colonel Sanders

Aanbevolen berichten

Ls.,

 

In dit topic wil ik geïnteresseerden het aankomende seizoen op de hoogte houden van de aanleg en vervolgens het verloop van mijn 'nieuwe' moestuin. Uitdagingen genoeg; Het hek is aan vervanging toe, gedeelten van het gras zal plaats moeten maken voor bedjes, het tuinhuisje is toe aan onderhoud en er zal een kippenren geplaatst worden, etc., etc. Ik heb het geluk gehad dat ik bij het huren van de tuin voor een schappelijk bedrag het tuinhuisje (3.75breed x 3.50diep) over kon nemen. Het met dakleer beklede puntdakje zal ongetwijfeld her en der lekken aangezien er plastic overheen is getrokken. Ik ben van plan het dak te repareren door er damwandprofiel overheen te plaatsen. De rest van de tuin bestaat op een paar jonge wilgenboompjes na volledig uit gras. Die wilgenbomen zullen plaats moeten maken voor de kippenren die aan het hokje vast zal komen.

 

Ik heb inmiddels met zwart/wit folie een paar gedeelten van het gras afgedekt om het gras daaronder af te laten sterven om daar het aankomend seizoen mijn gewassen te kweken. Ik heb inmiddels een voorraadje wormenmest en kalk gekocht om de waarden van de grond desgewenst te optimaliseren voor mijn gewaskeuzes. Ik ben van plan om het gras af te borderen en het plastic over de moestuin te laten om op die manier de grond warm te houden en onkruid minder kans te geven. Ik ben van voornemens een lenspomp te plaatsen om de verschillende bedjes met behulp van tyleenleiding + sproeiers/druppelaars gedoseerd te kunnen bewateren (elk bedje afzonderlijk afsluitbaar).

 

Ik ben er nog niet over uit welke gewassen ik allemaal wil plaatsen, sowieso word er een stuk(je) ruimte gereserveerd voor suikermais omdat er simpelweg niets boven vers geoogste suikermais gaat. Verder probeer ik me te beperken tot gemakkelijke gewassen. Ik heb een schema gevonden die mij op weg helpt met de vraag hoeveel van elk gewas te planten om de huishouding naar behoren te voorzien. Daarnaast heb ik ook een kalender gevonden die duidelijk aangeeft wanneer het ongeveer tijd is voor het planten/oogsten/onderhouden van gewassen.

 

Hier wou ik het eerst maar even bij laten, ik heb nog twee plaatjes voor jullie, de eerste is een schematische tekening van hoe het geheel er uit moet komen te zien, daaronder een foto van de huidige situatie.

 

2u8dm40.jpg

 

34ipa4n.jpg

 

Mocht iemand tips, opmerkingen of vragen hebben dan hoor ik die graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...