Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stikstof en andere toevoegingen


Billie

Aanbevolen berichten

Hey Iedereen,

 

In Paul Stamets's boek had ik gelezen over verrijkte stro en hout zaagsel. Hier doen ze toevoegingen van kalk om zowel de pH te verlagen en voor de mineralen welke de (goeie) bacteriegroei bevorderd. Ook zie ik recepten waar bepaalde stikstofrijke grondstoffen (zoals katoenzaad hulzen, alfalfa en dergelijke) toegevoegd worden. Nu ben ik, vanwege de A+B voeding die ik maak, in het bezit van YaraLiva Calcinit. Dit is een kalksalpeter welke dus een mooie verhouding kalk en stikstof bevat... Heeft er hier al iemand geëxperimenteerd met zulke toevoegingen aan stro voor een betere opbrengst?

 

Ook heb ik vandaag (zie ander draadje) mijn bestelling van Mycobois aangekregen en hierin zat buiten de pluggen voor het fluweelpootje en dennenzwavelkop ook nog 1L strobroed van de Stropharia Rugoso-annulata. Deze heb ik gemengd met een mengeling van 1/3 gehakselde hennepvezel en 2/3 stro welke ik van de dierenwinkel heb voor het konijnenhok. De mengeling heb ik uiteraard eerst een half uur gepasteuriseerd en laten afkoelen voor ik het broed hier aan toegevoegd heb. De hennepvezel bevat een hoog percentage proteïnen en zou dus een goeie voedingsbodem moeten zijn voor het mycelium...

 

Uiteraard hou ik jullie van deze vooruitgang op de hoogte

 

Groetjes Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Beide Billie. Goede kwaliteit(versheid en krachtig) van het mycelium is heel erg belangrijk maar ook het ondersteunen(extra voeding(suikers) e.d. als de hennepvezel)) bij de groei is belangrijk.

 

Kalk heb ik een tijd wel gegeven maar gezien ik weinig in productie zet(alles gaat mee naar workshops(of ruil ik ) gebruik ik het op het moment geheel niet. Ik wil al een jaar of 3 eens wat gedroogde boleten met waterstofperoxide gaan proberen te telen maar het komt er niet van .

 

Ik ga je dus met groot plezier volgen .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...