kickie Geplaatst: 22 februari 2015 Share Geplaatst: 22 februari 2015 Onze enorme druif die over de hele achterkant van het huis groeit is sinds een paar jaar besmet met valse meeldauw. Alle bladeren en druiven halen we sinds die tijd snel weg. Nu zoek ik een middel waarmee ik de valse meeldauw kan bestrijden. Weet iemand waarmee dat kan? De middelen die ik op internet tegenkom mag ik niet zomaar kopen en winkels als de Intratuin hebben niks tegen valse meeldauw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
druivelaar15 Geplaatst: 22 februari 2015 Share Geplaatst: 22 februari 2015 Bordeauxe pap beschermt tegen valse meeldauw, maar geen idee of het het ook bestrijdt. http://www.ilovemygarden.be/nl/producten/naturen-bordeauxse-pap Quote moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
windindewilgen Geplaatst: 4 maart 2015 Share Geplaatst: 4 maart 2015 volgens mij helpt een bespuiting met zwavel. bij intratuin verkopen ze dat van bayer. zwavel is het meest milieuvriendelijke middel wat goed helpt tegen meeldauw en valse meeldauw. kijk ook eens naar de groei omstandigheden en die evt verbeteren. groet van wim. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 4 maart 2015 Share Geplaatst: 4 maart 2015 tsja, hij is al heel groot hè...wat helpt is:- blad droog houden onder doorzichtig afdakje (zal wel niet kunnen bij jou)- elke dag beschijnen met cleanlight uv (idem)- besmetting voorkomen door oud blad op te ruimen etc. (idem)- bespuiten in de morgen van een zonnige dag met brandnetelgier en/of spuitzwavel- andere soort aanplanten (moderen druiven als rondo zijn minder gevoelig) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
manolito Geplaatst: 4 maart 2015 Share Geplaatst: 4 maart 2015 Ik heb vorig seizoen 2 druiven in grote potten geplant, deze zullen voorlopig ook in deze potten blijven. Nu had ik echter aan het eind van vorig seizoen wat valse meeldauw op de bladeren. Ik wilde nog spuiten met spuitzwavel maar dit is er helaas niet meer van gekomen. Wel heb ik het aangetaste blad steeds weggeknipt en omdat ik voor nu een stammetje wil creeeren zijn ze ook flink gesnoeid. Nu is mijn vraag, heeft dit nog gevolgen voor dit seizoen? Zit die valse meeldauw nu al in de plant of begint de plant zometeen weer 'schoon' aan het nieuwe seizoen? Hoe moet ik dit zien? Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 5 maart 2015 Share Geplaatst: 5 maart 2015 spuiten met zwavel kan nu nog goed. werkt preventiefverder zie boven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.