Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Valse meeldauw op druif

kickie

Aanbevolen berichten

Onze enorme druif die over de hele achterkant van het huis groeit is sinds een paar jaar besmet met valse meeldauw. Alle bladeren en druiven halen we sinds die tijd snel weg. Nu zoek ik een middel waarmee ik de valse meeldauw kan bestrijden. Weet iemand waarmee dat kan? De middelen die ik op internet tegenkom mag ik niet zomaar kopen en winkels als de Intratuin hebben niks tegen valse meeldauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

volgens mij helpt een bespuiting met zwavel. bij intratuin verkopen ze dat van bayer. zwavel is het meest milieuvriendelijke middel wat goed helpt tegen meeldauw en valse meeldauw. kijk ook eens naar de groei omstandigheden en die evt verbeteren.

groet van wim.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, hij is al heel groot hè...

wat helpt is:

- blad droog houden onder doorzichtig afdakje (zal wel niet kunnen bij jou)

- elke dag beschijnen met cleanlight uv (idem)

- besmetting voorkomen door oud blad op te ruimen etc. (idem)

- bespuiten in de morgen van een zonnige dag met brandnetelgier en/of spuitzwavel

- andere soort aanplanten (moderen druiven als rondo zijn minder gevoelig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig seizoen 2 druiven in grote potten geplant, deze zullen voorlopig ook in deze potten blijven. Nu had ik echter aan het eind van vorig seizoen wat valse meeldauw op de bladeren. Ik wilde nog spuiten met spuitzwavel maar dit is er helaas niet meer van gekomen.

Wel heb ik het aangetaste blad steeds weggeknipt en omdat ik voor nu een stammetje wil creeeren zijn ze ook flink gesnoeid.

Nu is mijn vraag, heeft dit nog gevolgen voor dit seizoen? Zit die valse meeldauw nu al in de plant of begint de plant zometeen weer 'schoon' aan het nieuwe seizoen? Hoe moet ik dit zien?

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...