Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groetjes uit Zwijndrecht


kathy78

Aanbevolen berichten

Hoi tuinierders,

 

Her en daar al op berichten gereageerd maar mij nog niet voorgesteld schaam

Dus hierbij mijn naam is Caroline aka kathy78, ben 36jaar en sinds september 2014 in het bezit van een leuke buurtmoestuin in Zwijndrecht op een braakliggend terrein van de gemeente.

Oppervlakte 36 hele vierkante meters maar toch voor mij als 1 persoon een leuk stukje en met een goede planning kan je daar aardig van eten.

Kweek voor mijzelf en niet voor de hele buurt haha.

Ik heb inmiddels een tuinplan gemaakt en een kasje gebouwd van 2 bij 2.5 meter voor de tomaten etc.

Hele vensterbank staat vol met zaailingen en de voortuin doet al een paar jaar dienst als alternatieve moestuin. Gelukkig een voortuin op het zuiden. Ouders met kinderen staan regelmatig te bespreken wat er groeit. Zo leuk om kinderen vol verbazing te zien kijken hoe een aardbei groeit of een tomaat of spinazie.

Trouwens nooit gedacht dat ik interesse zou krijgen in een moestuin maar ja ik heb wel voorouders uit een gelderse boerenfamilie. 2 generaties overgeslagen want mijn moeder houdt nog geen plant groen. Bij mij geven zelfs de paprika's hartje winter nog paprika's.

Hoop hier veel te leren over bemesten en beschermen van gewassen. Vorig jaar namelijk alleen maar rups gekweekt voor de broccoliplanten haha.

Weg plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat leuk meer mensen uit de Drechtsteden!!

Ik zou zeggen loop een keer langs de buurmoestuin. Er ligt rondom een avontuurlijk speelterrein voor de kinderen.

Moestuin ligt voor diegene die daar bekend zijn aan de kant waar het Jehova gebouw staat.

Speelterrein ligt naast het spoor thv het kruispunt met de stoplichten bij de Koninginneweg.

 

We zijn natuurlijk de komende tijd regelmatig aanwezig. Ik beheer de tuin met de grijze afgebakende vakken en de grijze houten krat met elektrabuizen framewerk als tomatenkas.

 

Als ik een keer hoi en moestuinforum hoor kunnen we kennismaken.

Verder zijn we als buurtmoestuin altijd op zoek naar geinteresseerden. Op dit moment zit de tuin vol maar de wachtlijst is klein.

 

Gr. Caroline

Buurtmoestuin de Yp

Link naar reactie
Delen op andere sites

He dat is leuk, dat is hier om de hoek, ik kom zeker een keertje langs fietsen om jullie tuintjes te komen bekijken. Ben je er op vaste tijden of dagen, ik denk dat ik volgende week met dat mooie weer wel een gaatje kan vinden om even langs te fietsen. Ik wist trouwens niet dat er zoveel drechtstedelingen op 't forum te vinden waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk he lieke.

Nee ben er niet op een vaste dag. Hangt van mijn onregelmatige werk af en hoe de zonstand is

As zaterdag zitten we s middags om 13.30 in Kubiek voor het officieel in ontvangst nemen van de tuin.

Er is die dag ook een rommelmarkt in de ochtend in Kubiek. Misschien kan ik dan nog wat tuinspullen scoren.

 

We hebben ook een emailadres [email protected] mocht je meer vragen hebben. Kunnen we eventueel verder afspreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...