Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaadjes gekocht! Aantal zaadjes per potje?


j0han

Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

 

Ik heb zaadjes gekocht voor volgende kruiden:

Basilicum

Bieslook

Dille

Tijm

Peterselie

Oregano

 

Ik heb potgrond gekocht en zou deze kruiden graag ik potjes van ongeveer 9-10 cm planten.

Wat ik me vooral afvraag is hoeveel zaadjes er eigenlijk nodig zijn om 1 potje te vullen met kruid? Dit zal waarschijnlijk verschillend zijn voor iedereen kruid?

Ik ben met deze vraag al uren aan het rondsurfen en ik kom niet tot een duidelijk antwoord. Sommigen slechts 1, 2 of 3 zaadjes, anderen 30 zaadjes en sommigen zelfs nog meer!

 

Kan iemand mij helpen met deze kruiden?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruiden zaai je (een uitzondering daargelaten) niet per stuk. 10 Basilicumzaadjes, 15-20 bieslookzaadjes etc. afhankelijk van de grootte. Je dunt later uit, want je zaadjes zullen niet allemaal opkomen. Misschien wel netjes als je je eerst even voorstelt in het daarvoor geschikte forumdeel.

 

Edit: basilicum-en-rucola-zaaien-t5025.html

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de verpakking van de dille staat bij mij 3 zaadjes per pot. Dat heb ik gedaan en dat is maar goed ook, want gemiddeld ontkiemt 1/3 van de zaadjes.

 

Peterselie zaai ik eigenlijk altijd in een rijtje buiten, daar zou ik er in een pot inderdaad een stuk of 20 doen. Bieslook zou ik ook zo aanpakken. En de rest eigenlijk ook wel, uitdunnen kan altijd nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

 

Ik heb 4 dagen geleden de kruiden gezaaid en de eerste die tevoorschijn is gekomen is de tijm!

 

Is dat niet veel te snel? Volgens wat ik gelezen heb zou tijm net een van de tragere kruiden moeten zijn.. 4 dagen lijkt me wel heel snel :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...