Melissa1611 Geplaatst: 15 april 2015 Share Geplaatst: 15 april 2015 Hoi Allemaal! Ik begin dit jaar voor het eerst, met een Vierkante meter makkelijke moestuin..zo makkelijk vind ik het nog niet. ik heb een aantal gewassen die doordat het meeste verwaaid is op mijn balkon kunnen redden. de rest is helaas niet meer in leven. wel heb ik weer een aantal dingetjes gezaaid. hier onder mijn moestuin in tekening. achter in de tuin achter de hottube. deels schaduw deels zon. verschilt per moment. de groenten die ik nog heb staan er op de ingevulde plek in. nu ben ik bezig met een aantal zaden. waarvan ik denk dat ze niet op komen. maar we houden hoop. welke zaden zou ik nog meer kunnen proberen ?ik krijg een aantal plantjes op de moestuinforumdag. ik win graag adviezen in! ben een leergierige dus alle info in welkomook weet ik niet goed aan welke kant van mijn tuintje ik een raster moet maken. en wat hier de goedkoopste oplossing voor is. ik hoor het graag! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelmoestuin Geplaatst: 16 april 2015 Share Geplaatst: 16 april 2015 Hoi Melissa, ziet er allemaal goed uit tot nu toe!Heb je rekening gehouden met het noorden/zuiden bij het maken van je tekening? Is de bovenkant het noorden? Weet je zeker dat je zaden niet ontkiemen? Dit dacht ik zelf ook bij sommige zaden, totdat ik opeens 3 weken later een klein plantje zag groeien. Voor het maken van het raster kan je bamboe gebruiken, voor ongeveer 4 euro heb je bij de Gamma 10 bamboestokken van 120cm. (Praxis verkoopt ook dezelfde stokken maar dan ietsje duurder) De bamboestokken kan je ook gebruiken om een klimrek te maken voor je klimplanten, zo heb ik afgelopen week dit klimrek gemaakt (8 euro in totaal ongeveer):blog/appelmoestuin/ (Ps: Ik zie dat je in Lelystad woont, zelf woon ik in Almere. Hoe regel je het vervoer naar de moestuindag? OV, auto, carpool?) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Melissa1611 Geplaatst: 16 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2015 Hoi bedankt voor je tips! Mijn idee is om met mn auto te gaan! Jij? Liefs Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 16 april 2015 Share Geplaatst: 16 april 2015 Doe maar wat bonen, sugarsnaps en/of erwten erbij. Heel makkelijk (direct in aarde zaaien en meer werk heb je niet!) als je maar wat bamboestokken heb (zoals eerder al geschreven). Ook pastinaak en wortels zijn hetzelfde - lekker in de volle grond zaaien en geen werk. Iedereen kan het! En volgende keer zou ik die bietjes niet in de schaduwkant planten (ze houden van zon. De sla en radijs kunnen juist wel in de half-schaduw), maar hopelijk lukt het nu wel zoals het is. Als je wat zaden nodig hebt voor de MTFD laat me weten! Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Melissa1611 Geplaatst: 16 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2015 ik heb op je lijstje gereageerd! liefs bednakt voor je reactie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.