Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke plek in de wisselteelt?


michael-art

Aanbevolen berichten

Voor dit jaar heb ik wat verscheidene japans/aziatische zaden bestelt waaronder japanse zeekraal okahijiki (Salsola komarovii).

Ik kom wel tegen dat deze soort niet winterbestendig is en dus in principe mee kan doen met de wisselteelt.

Maar ik weet dus niet in welke groep, wie weet het wel voor mij?

Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft deze plant wel een plekje in de wisselteelt? Het is een halophyte, een zoutminnende plant, volgens http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2012/may/25/alys-fowler-salsola en daarmee kan het dus buiten de wisselteelt om groeien.

Wikipedia zegt: "A halophyte is a plant that grows in waters of high salinity, coming into contact with saline water through its roots or by salt spray, such as in saline semi-deserts, mangrove swamps, marshes and sloughs and seashores. An example of a halophyte is the salt marsh grass Spartina alterniflora (smooth cordgrass). Relatively few plant species are halophytes—perhaps only 2% of all plant species.

The large majority of plant species are glycophytes, which are not salt-tolerant and are damaged fairly easily by high salinity."

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Marijke,

 

Mijn eerste plan was om het in een pot te telen. Ben wel een fan van potten .

Maar op de verpakking staat dat deze plant het ook wel goed op regulier water doet, en verder online kon ik wel vinden dat hij niet winterbestendig is dus vandaar mijn gedachte van dat hij met de wisselteelt mee zou kunnen draaien.

Ik dacht zelf bij bladgroenten in omdat je eigenlijk voornamelijk het blad eet, maar of het biologisch ook klopt met ziekten e.d. durf ik het dan niet met zekerheid te zeggen.

Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...