Geplaatst: 10 mei 20169 j Beste Moestuinvrienden, Ik heb dit seizoen wat meer in gezet op de aardbeien teelt, ik had perrongeluk te veel plantjes besteld en deze kon ik uiteindelijk niet ongebruikt laten.Nu heb ik 22 balkonbakken en die ga ik in twee horizontale rijen aan een zonnige muur hangen. doordat de bakken goed vol zitten moet ik ze elke dag gaan water geven. Om dit te versimpelen komt er een zweetslang in de bakken die ik elke nacht zolang als nodig de bakken laat bevochtigen.Nu wil ik ook de voeding automatiseren door een vloeibare meststof (welke? advies welkom) al dan niet verdund te injecteren tijdens het water geven (indien nodig, dus niet elke dag) De technische kant van het verhaal is geen probleem, ik zit enkel met de intervallen van bemesten, de hoeveelheden per keer en keuze van meststoffen.Ik snap ook dat dit geen makkelijk op te lossen vraag is, maar wie niet waagt...Het eea wordt wat makkelijker doordat ik een aantal Parrot flower power sensoren heb die me het vocht, mest (geleidbaarheid) , temperatuur en licht meten en me vervolgens adviseert wat te doen. alle info en ervaring is welkom De rest van de data is als volgt:80cm bakken, 10 planten per bak50% potgrond 50% cocopeatSoorten: Ostara, Florin en Korona http://www.parrot.com/nl/producten/flower-power/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.