Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

invriezen ken ik wel, maar drogen? Moet je dat lang doen en op welke temperatuur? Behalve inmaken ( wat ik niet zo lekker vind) en jam en invriezen voor de clafoutis zoek ik nog naar andere manieren..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Rumtopf met alleen kersen?

Serveer-suggestie: Als klaar, dan de kersen flamberen met een klein beetje alcohol ca 50%. Direct daarna de kersen over (vanille)ijs doen. Glaasje met het rumtopf-nat ernaast.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Jajaja Henk , vergeten te vermelden, maar die heb ik natuurlijk al..steeltje op 1 cm afknippen en de volle pot overgieten met eau de vie...mmm laten staan tot Kerst, dat wel.

Geplaatst:

Over kersen drogen maar verder in het topic over de Stockli. Ik heb nu een emmer kersen verwerkt, een kilo op eau de vie, 2 kilo ontpit in de vriezer, een kleine kilo gedroogd, anderhalve kilo met pitten in de vriezer voor de clafoutis.

Nu emmer twee. Nog ideeën iemand behalve ontpitten en jam maken plus invriezen voor jam later?

• 11 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...