Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo, ik ben Joas en ik heb een poos geleden een aantal pompoen planten gekweekt. Het is nu 2 augustus en ik zit met de vraag of ik één pompoen nu al zou kunnnen oogsten, ik weet dat het nog heel vroeg is maar de pompoen ziet er al rijp uit en klinkt hij hol en heeft hij een harde schil. Ook zit er een klein vlekje op en ben ik bang dat dat misschien gaat rotten (zie foto). Denkt u dat dit het begin is van dat het gaat rotten? En zou ik de pompoen nu kunnen oogsten? Of moet ik nog even wachten? Met vriendelijke groet en uitkijkend naar uw reactie,

Joas

image69961501757260.jpg

image99681501757273.jpg

image43201501757204.jpg

Geplaatst:

als ook nog eens zijn steel al een paar dagen helemaal verkurkt is dan zou hij normaal rijp moeten zijn maar ik oogst ze meestal eind september of begin oktober dus ik weet niet als hij al vanbinnen rijp is begin augustus

verkurkt is zoals links aan het steeltje maar het moet helemaal verkurkt zijn ( foto van mijn atlantic giant pompoen die al 36.5 kilo weegt

)

IMG202556101501768071.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de reactie! De steel ziet er kurkachtig en bruin uit dus ik heb besloten hem vandaag te oogsten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic