Ktrijn Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Ik heb kunstgras rond mijn moestuin. Geweldig! Geen onkruid, nooit afrijden. Altijd mooi groen. Let wel op, je hebt kunstgras in veel prijzen en kwaliteiten! Een goed kunstgras gaat vele jaren mee, een slecht kan na 1 seizoen lelijk zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 idd, nee er groeit (bijna) niks doorheen, het loopt plat en is dan wel lichtdicht denk ik af en toe een klein beetje bijvullen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 Ah oké.Bij mij groeide er vorig jaar wel van alles doorheen, vooral veel gras, maar dat komt denk ik omdat mijn stro gemengd is met hooi... Het komt uit de paardenstal; ik voer ze zowel hooi als stro en de restanten daarvan veeg ik dan op en gooi die in de tuin.Dan zou ik dus beter gewoon zuiver stro kunnen gebruiken, als ik dit zo lees. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Nee ik vond het constant mulchen echt niet handig vanwege het feit dat je daar dan niks in kunt zaaien.Zeker pootgoed lukt wel; aardappels, knoflook, aardperen... Tuinbonen zal ook wel gaan, misschien dat alle bonen wel kunnen.In koudere gebieden, denk aan Scandinavië, Canada... is het veel gebruikelijker om dikke mulchlagen te gebruiken, en daar stopt men ook meer gewassen onder die mulchlaag. Aardbeien laat men ook overwinteren onder een mulchlaag. Veel dingen groeien er gewoon doorheen.Veel klein zaaigoed zal wel niet goed komen onder een mulchlaag, nee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts