straatman52 Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Ik overweeg een wormenbak te kopen (of zelf te maken) , maar vraag me af waar de grens van het eetbare voor de wormen ligt. Zacht keukenafval lijkt geen probleem te zijn, maar hoe zit het met grotere bladeren en klein geknipte takken. Ik heb hier bijvoorbeeld het materiaal van uit de kluiten gewassen hortensia's liggen. Die takken hebben wel een diameter van 1 tot 1,5 centimeter. Iemand ervaring met dit materiaal in een wormenbak? Als ik zelf een wormenbak maak welke maximum hoogte per bak moet ik dan aanhouden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Hier geen officiële wormenbak maar compostbakken vol met mestwormen.Eigenlijk wordt heel veel omgezet door de wormen, en harde stengels zoals bijv. van de mais lijken ze erg lekker te vinden als schuilplek.Die zitten altijd vol mestwormen. Het brengt ook zuurstof in het geheel door de structuur.Als ik de compost oogst is alles zo ver omgezet dat ik het prima compost vind. Is het nog te ruw, dan mag het terug. Alleen takken van de bessen struiken duurt erg lang. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts