Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

bladeren en klein geknipte takken in wormenbak


straatman52

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een wormenbak te kopen (of zelf te maken) , maar vraag me af waar de grens van het eetbare voor de wormen ligt. Zacht keukenafval lijkt geen probleem te zijn, maar hoe zit het met grotere bladeren en klein geknipte takken. Ik heb hier bijvoorbeeld het materiaal van uit de kluiten gewassen hortensia's liggen. Die takken hebben wel een diameter van 1 tot 1,5 centimeter.

 

Iemand ervaring met dit materiaal in een wormenbak?

 

Als ik zelf een wormenbak maak welke maximum hoogte per bak moet ik dan aanhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen officiële wormenbak maar compostbakken vol met mestwormen.

Eigenlijk wordt heel veel omgezet door de wormen, en harde stengels zoals bijv. van de mais lijken ze erg lekker te vinden als schuilplek.

Die zitten altijd vol mestwormen. Het brengt ook zuurstof in het geheel door de structuur.

Als ik de compost oogst is alles zo ver omgezet dat ik het prima compost vind. Is het nog te ruw, dan mag het terug.

Alleen takken van de bessen struiken duurt erg lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...