vegetable_girl Geplaatst: 23 februari 2020 Geplaatst: 23 februari 2020 Ik zoek lange stevige bamboestokken om als bonenstaken te gebruiken (België, West- of Oost-Vlaanderen). Is er iemand die mij daarbij kan helpen? Quote
Patrijs Geplaatst: 23 februari 2020 Geplaatst: 23 februari 2020 waarom speciaal bamboe?Het is erg glad, vaak niet inheems maar gaat wel lang mee en kost geld, tenzij je een bamboebosje hebt. Het is nu nog tijd om te snoeien en mooie bonenstaken kan je overal gratis bekomen.Zelf gebruik ik hazelaar, wilgentakken en elzentakken Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 24 februari 2020 Geplaatst: 24 februari 2020 precies, mi bamboe 2020 gaat niet zo lang mee, barsten, rottenwij doen 2 jaar oude wilgentakken ivm uitlopen, els en hazelaar en dunne bamboe uit een bamboebosje Quote
vegetable_girl Geplaatst: 24 februari 2020 Auteur Geplaatst: 24 februari 2020 Bedankt voor de suggestie, in dat geval ga ik mijn geld niet verspillen aan bamboestokken! Nu nog op zoek naar iemand met wilg, hazelaar of els om hun snoeisel te gaan vragen.. Quote
Patrijs Geplaatst: 24 februari 2020 Geplaatst: 24 februari 2020 wij doen 2 jaar oude wilgentakken i.v.m. uitlopen Bij wilg moet je de bast ruim verwijderen op het gedeelte dat de grond in gaat. Doe je dit niet dan krijg je wilgenbomen.Uitlopen zullen ze ook nog een klein beetje maar sterven dan af. (Wij hebben hier een hoogbejaarde en wat kippige tuinder die aan het eind van de lente opmerkte: 'Kijk eens hoe hoog mijn bonen al staan'.Dat waren dus de enigszins uitgelopen wilgentakken. ) @ vegetable_girl: Bied aan om te snoeien en ze melden zich spontaan aan. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.