Geplaatst: 10 maart 20223 j Eindelijk hebben na ja krijgen we gladiolen bloemen in de tuin, verschillende soorten, kleuren en vormen. Met zaaien geen enkele gekiemd, dus dit keer bollen genomen. Welke hebben jullie en van zaden en/of bollen? Wat doen jullie zoal met deze fleurige bloemen, voor de sier in de tuin. Of mooi in de vaas in huis, of ook gebruiken in de keuken. Zelf ben ik van plan voor eetbare bloemen, salades en thee. Maar geen ervaring, dus wie o wie kan me meer vertellen?
Geplaatst: 10 maart 20223 j Ik heb de Gladiool 'Florentina'. Bedoeld voor in de siertuin, wel aan te raden ze in groepjes te planten met een steun erbij zodat ze niet omvallen
Geplaatst: 10 maart 20223 j Auteur Die ziet er mooi uit, volgens mij zitten die er tussen. Ben benieuwd hoe ze er uit zien, in het echt. ow goede tip van groepjes en steun, daar had ik niet zo snel aan gedacht. Gelukkig staan ze in groep, maar zal er een stok bij doen indien nodig. bedankt! Edit even gekeken welke gepoot zijn: Grandiflora white Florentina Grandiflora purple Pastel mix Mix Frizzled coral lace Plumtart Ligt nog wat en komt nog wat, dan die het beste bevallen selecteren en die krijgen dan een vaste plaats na ja met overwintering. De rest mag dan de siertuin opfleuren, de tijd zal het uitwijzen welke bollen de winter overleven. 11 maart 20223 j aangepast door Jane Doe
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.