Ruitertje Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 (edited) Ik heb een paar weken geleden (cherry)tomatenplanten gezaaid. Nu zijn het kleine plantjes (ongeveer 3 a 4 centimeter). Nu was mijn vraag: kan ik ze ook samen laten groeien als een plant, in plaats van 2 aparte? Vast bedankt voor het antwoord! Edited February 13, 2012 by Guest Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Guus D Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Is het een struiktomaat of een stamtomaat? Want ik denk als je een struiktomaat hebt dat je die gerust langs mekaar kan laten staan, omdat dat strax tog een grote bos wordt. Quote Omdat het kan.
Kruidje Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Dan moet je hem wel onder dak houden. Als zo'n kluwen nat is wordt dat niet meer droog en dan heb je zo de phyophtora daarin. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorg Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Ruitertje, Nee dat zou ik niet doen. Tomaten hebben zowel bovengronds als ondergronds de ruimte nodig om te groeien (water, voeding, licht). Samen laten groeien zal je waarschijnlijk maar weinig voordeel opleveren in oogst. Kortom er is geen voordeel in het samen laten groeien van tomatenplanten in 1 pot tenzij het een +20 liter pot is en je de planten goed omhoog leidt. Wat ik dus zou doen is de zwakste zaailing in het potje afknippen of verspenen naar een los potje zodat elk plantje voldoende ruimte heeft om te groeien. Eventueel zou het met bladsnoei nog wel kunnen maar nogmaals het zal niet meer oogst opleveren dan 1 plant in een 10 liter pot met voldoende licht. Quote
Ruitertje Posted February 13, 2012 Author Posted February 13, 2012 Ik denk dat ik het kleinste plantje ga verspenen. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Recommended Posts