Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het aardappelras is de Texelster.

De wortelen zijn per stuk gezaaid in een kweekbakje. Dat komt met verplanten denk ik wel goed. Ik wil ze gewoon eerst gekiemd hebben voor ik ze naar buiten in een zak doe.

De temperatuur is 24 uur per dag 18 graden. Overdag kan de gevoelstemperatuur voor het raam wel hoger zijn. Daar hangt de thermostaat ook niet. Die hangt in de schaduw.

Geplaatst:

Pfff wat was het warm vannacht! Ik heb nu de verwarming tot alles goed is opgekomen op 21 graden staan. Ook 's nachts! En het werkte! Vanmorgen zag ik dat de pluksla, een basilicumsoort en de spinazie hun koppies boven de grond uit staken.

De knoflook is zeer goed worteltjes aan het aanmaken. Zal ik er nog maar een paar doen?

Geplaatst:

Dank voor de tip! Ik zal ze meteen buiten zetten. Hoe kan ik voorkomen dat katten de potten tot de hunne maken? Dat is ook een beetje een drempel om ze zo buiten te zetten. Als de plantjs groter zijn denk ik dat ze minder aantrekkelijk worden voor de katten.

Geplaatst:

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een beetje en getob...

Huur een volkstuin.

Ik ben per jaar 25 euro kwijt aan huur! kan je het niet voor laten toch?

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Vanaf volgend jaar heb ik ruim 30 vierkante meter in mijn eigen tuin tot mijn beschikking. Omdat ik dit jaar toch per se een en ander wil zaaien doe ik het tijdelijk zoals in voorgaande berichten door mij beschreven. Ik beleef er lol aan en daar gaat het toch om?

Geplaatst:

Jaaah er is een Purple Bell en een vleestomaat gekiemd! Dan heeft de tijdelijke sauna toch zin! De Purple Belle ziet er apart uit. Het plantje is knalrood! De spinazie, rucola en pluksla groeien enorm hard. De basilicum kom langzaam op gang en de rest blijft nog wat stilletjes.

In mijn tuin buiten hebben de aardappelen een dekentje gekregen en beginnen de clematissen, roos en prunus uit te lopen.

in mijn geveltuinen heb ik bloemzaad gezaaid, maar ik vrees dat de vogels die ondanks een dikke laag aarde toch hebben ontdekt want het ziet er verdacht omgewoeld uit. Vorig jaar is er helaas ook niks op gekomen.

Geplaatst:

De eerste Tiny Tim is wakker! Net als de eerste boerekool, div basilicumsoorten en de tijm.

De spinazie gaat als een trein. Binnenkort ga ik ze verspenen tot regels en een deel in een andere bak zetten. Aan plantjes weggoien doe ik niet!

Geplaatst:

De eerste bloemkool, salie en honingmeloen zijn wakker! De olifantenknoflook is er bijna aantoe om in de grond gezet te worden.

De eerste koriander was net ook al wakker en alles wat wakker is groeit als een speer!

Geplaatst:

Oww dat wist ik niet. Ik heb mijn blog voor de grote updates af en toe en dit topic voor de korte updates. Dat kan dus niet?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...