Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waar hebben mijn tomaten last van?


Anja

Aanbevolen berichten

Sinds vanmorgen zien mijn tomatenplanten er slechter uit.

Ze zijn slap, het blad krult naar binnen en de bladeren krijgen allemaal doorzichtige plekken (lijkt alsof er alleen nog een plastic laagje overheen zit)

 

Ik heb wat foto's gemaakt. Sorry voor de slechte kwaliteit. Mijn camera is kapot dus het moest met een mobieltje.

 

4h5abb93351371148496.jpg

 

Op het blad links zie je witte vlekken. Die zijn in het echt niet wit maar echt doorzichtig (het lijkt wit door de achtergrond)

 

1glxr917691371148496.jpg

 

Hier zie je (wazig) het gekrulde blad.

 

33op3c071821371148497.jpg

 

Alle tomatenplanten hebben dit. Wat kan het zijn? Voor mijn gevoel ziet het er niet best uit. Of maak ik mij onterecht ongerust.

groetjes Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze zien er zeker niet best uit, heb je kort geleden iets veranderd bv verpot ?

Loopt teveel aan water wel goed uit gaatjes onder in je emmer ?

 

Bij wortelrot zie je soms dat de plant verdroogd, omdat wortels niet voldoende water meer kunnen opzuigen

nog meer water geven is dan verkeerde maar vaak gemaakte reaktie.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel een beetje op die vlekken bij verbranding maar denk niet dat dat het is. Ze staan nou voor de foto even voor het raam maar normaal op de kast. je zou dus eerder te weinig dan teveel zon verwachten

 

Ik heb de laatste dagen niks gedaan. Twee weken geleden zijn ze in deze bak gezet. Er zitten volgens mij voldoende gaten in de pot en ze krijgen telkens een klein beetje water. Ik vind het ook zo raar dat alle drie de planten er tegelijk last van krijgen...

 

Even ter vergelijking. Dit is dezelfde plant maar dan 2 dagen geleden:

 

194c8x.jpg

groetjes Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je tomaten last hebben van het binnen-opgekweekte-syndroom. Hoe fris ze er ook uit zagen twee dagen geleden, ze leden toen al aan het binnen-opgekweekte-syndroom. Lange dunne stelen met een blad op grote hoogte. Planten horen buiten en niet binnen achter enkel of dubbelglas, met of zonder verwarming. En als het buiten te koud is dan wachten ze even met groeien. Heb je iets later tomaten maar zo gaat dat! En als je dat niet wilt dan moet je dus de hele tijd zorgen hebben over kasplantjes met vlekjes en dunne steeltjes en slap hangende blaadjes. En als je dat ook niet wilt moet je gewoon bij de groenteboer je spullen kopen. Maar zo denk ik erover, en er zijn er maar weinig op dit forum die dat goed vinden

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie maar ik was een aantal dagen ziek.

 

Ondertussen weet ik nog steeds niet wat precies de reden is geweest. Wel is het zo dat de planten die er om heen stonden (in totaal 3 tomaten, 2 tiny tim's, 2 augurken, 1 erwt en wat gewone planten) hetzelfde probleem hebben gekregen.

 

De bladeren van bovenstaande tomatenplant zijn ondertussen helemaal kapot. Ook blijft hij niet meer goed rechtop staan. Wat mij wel opvalt is dat hij goed door blijft groeien. Er zitten al weer heel wat nieuwe blaadjes in en hij is een stukje groter geworden.

 

Ik heb besloten om het maar even te laten staan. Ik ga er niet vannuit dat het nog beter gaat worden maar het staat mij ook niet in de weg.

 

Wel ga ik het alles nogmaals zaaien en dan hopen dat ik niet al te laat ben.

groetjes Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...