Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

(New York) Cheesecake


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn recept even onder de scanner gegooid, had geen zin om het uit te typen.

Ik heb het recept ook gevonden op het wereld wijde web, nadat we in Hongkong en Shenzhen van die heerlijke taart hadden gegeten bij een Starbucks.

De meeste recepten gaan uit van een bodem van gehakte koekjes, maar dat vind ik niet zo lekker. De bodem van deze taart valt amper op.

Het is wel in het Engels, en ik raad je aan de boel eerst even goed door te lezen. De 1e keer zit je nog wat te klooien, je moet goed opletten welke ingrediënten in de filling, of in de bodem gaan. En niet half lezen en dan alle eieren al in de bodem gooien

 

En de laatste 5 ingrediënten zijn voor een kersensausje/topping. Vind ik totaal niet nodig, dus die maak ik nooit.

 

00117121335436193.jpg00240461335436196.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de taart is gemaakt hoor. Prachtig bruin en bobbelig van boven. We moeten hem nog aansnijden, hij moet nog even een tijd gekoeld staan.

De kaas die ik er voor heb gemaakt, was korrelig, niet zo smeerbaar als die uit van die kuipjes. Volgende keer een ander recept. Al weet ik dus nog niet hoe het uit heeft gepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zout? Maar als je de juiste hebt dan doet dat verder niets aan de smaak hoor.

Mijn 'kaas' was duidelijk niet de juiste. Het was niet echt smeerbaar/smeuïg, dus dat is de taart nu ook niet echt. Wel lekker, maar zeker niet zoals de vorige keren.

Ach, moet ik nog een keer taart bakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later ...

Ik heb de afgelopen weken 2 soorten kwark gemaakt. 1 maal met stremsel, en 1 maal zonder. Met de kwark MET stremsel heb ik gisteren mini cheesecakejes gemaakt. Gewoon om te proeven, dus alleen de kwark met maïzena en ei en suiker in de oven.

En dat was perfect! Niet korrelig en bobbelig zoals de vorige poging.

 

Met de kwark ZONDER stremsel heb ik nog niets geprobeerd, die is ook wat te dun uitgevallen. Niet echt zoals de kaas van bijv. Philadelphia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ok.. gisteravond heb ik cheesecake gemaakt met kwark ZONDER stremsel. Die kwark heeft eerst een uur of 12 uitgehangen in zo'n zak. Daarna nog een tijdje in een bakje in de koelkast gestaan (zonder reden, ik had gewoon geen tijd ) en daarna nog een halve dag uitgelekt in een zeef. Want de vorige keer (met kwark MET stremsel ) was het nog wat te klef en nat.

De cheesecake bakte mooi af, kwam een enorm eind omhoog en zakte daarna mooi weer wat in. Dat doet ie altijd, maar vaak zakt ie lelijk in. Met barsten en opstaande randen enzo. Nu mooi gelijkmatig.

Hij heeft de hele nacht in de schuur gestaan (geen ruimte in de koelkast) en we hebben net een puntje gegeten. Echt super!! Zoals het hoort zeg maar.

Ik ben er dus eindelijk achter hoe ik de 'kaas' voor cheesecake moet maken Extra extra uitgelekte kwark dus. En dan heeft de variant ZONDER stremsel mijn voorkeur, die is niet vlokkerig. Al proef je daar in cheesecake-vorm niets van dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Fijn dat ik dit toen allemaal heb opgeschreven hier, want ik wil nu eindelijk weer eens een cheesecake maken. En was alweer vergeten of ik nou de kwark MET, of die ZONDER stremsel had gebruikt. En hoe dat beviel.

 

Ik weet nu ook hoe ik de echte roomkaas (cream cheese) moet maken, maar omdat ik mijn (Goudse) kaas met volle melk maak, spaar ik maar kleine beetje room (van de melk die we elke week drinken) op. En voor deze hoeveelheid roomkaas, heb je VEEEEL room nodig. Niet echt haalbaar dus. Vreemd... Maar goed. Ik maak hem dus gewoon weer met de dubbel uitgelekte kwark zonder stremsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...

Ik bak mijn cheesecake altijd al bruiner dan de bedoeling is, een echte New York cheesecake is nog helemaal wit bovenop als ie uit de oven komt. Maar ik zag mijn 1e cheesecake in die aflevering van Friends waar Rachel en Chandler er meerdere eten die ze 'vinden' in hun appartementsgebouw. En die taart is toch echt lichtbruin van boven.

 

Anyway; ik kwam dit recept (en het bijbehorende youtube-filmpje) tegen, en nu wil ik die meteen proberen!

 

https://www.bonappetit.com/recipe/basque-burnt-cheesecake

 

burnt-basque-cheesecake-117001577900359.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...