Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vragen over paprikas


Babbelx

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb een vraagje over mijn paprikas, ik heb 5 soorten paprikas die nu staan te groeien in de vensterbank:

- yolo wonder

- orange horizon

- yellow sunbright

- purple bell

- white bell

Uiteindelijk wil ik ze het allerliefst buiten zetten, de eerste vraag is dus of ze na ijsheiligen naar buiten kunnen? Ik heb geen grote tuin, dus wil ik ze het liefst in potten zetten. Kan dat en hoe groot moeten deze potten dan zijn?

Na de oogst wil ik de zaadjes graag bewaren voor het volgende jaar, maar kan ik er dan vanuit gaan dat de vruchten dezelfde kleur blijven als de paprika waar ik de zaadjes uit heb gehaald? En dat ik geen kleurmengsels krijg ivm kruisbestuiving of iets?

Bedanktt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies uit ervaring: De kleur van paprika's is vast zoals aangegeven op het zakje zaad de groene worden vanzelf rood wanneer ja deze maar lang genoeg laat hangen. Middel grote potten van minimaal 20 cm, groter nog beter. De plant die in het begin de eerste bloesem draagt deze eraf tot het een stevige plant wordt, dan de bloesem die later komt laten zitten. Na de IJsheiligen buiten zetten het is een warmte plant. Succes ermee.

Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal

( www.hetboeskoolhofke.nl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...