Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

tomatenplant Roodkapje biologisch

de tomaten vertonen bruine plekken bij de steelaanzet, dus niet van onder zoals bij cal. gebrek en tomaatjes met rare pukplekken zie laatste foto. Ook het blad ziet er niet uit.

Ze staan buiten in de pot, dus ook met regen. en kou staan in de schaduw met veel zon.

Wat kan dit zijn, ik hoop niet die phyt0pthora.....iemand een beter idee. alvast dank

tom.jpg

tom2.jpg

tomaat1.jpg

Geplaatst:

Ik moet je teleurstellen. Dit is phytopthora. Deze plant zo snel mogelijk rooien en niet op de compost hoop gooien. Alles goed ontsmetten. De grond waar de plant in heeft gestaan kun je de komende jaren niet meer gebruiken voor tomaten, aardappelen, paprika's of pepers (allemaal nachtschade planten). Dus de snoeischaar, clips, pot, stokken enzovoort allemaal ontsmetten/wassen.

Heb je nog meer tomaten staan? Check deze goed en blijf ze goed in de gaten houden.

Geplaatst:
  • Auteur

Hallo Gitta, je stelt me idd teleur, maar ik was er al bang voor.

Zie het nog niet bij mijn andere tomaten, zal de plant direct geheel weggooien.

Maar horen daar ook die puk plekken bij, ik vind hier nergens een foto van op google

De goede tomaatjes zal ik er nog van af halen, die laat ik dan in een bak rijpen, om ze nog te eten,

Geplaatst:

Ja stom, niet gedaan. De clips in de doos bij de andere gedaan. En ik wil er pepertjes in zetten volgend jaar.

Ja en in de compostbak ging ook niet, wij hebben door omstandigheden maar een kleine vuilbak en die zit altijd propvol, dus wel bij het groen gedaan. Kon niet anders. Ik ga niet voor die ene week een extra vuilnisbak vragen, dat kan niet, dat moet ik voor een heel jaar aanvragen en dat is een hoop geld. Niemand in mijn omgeving verbouwt groente. Alleen voedermais.

Geplaatst:

Petra, ik denk dat je in een ander topic moet zijn waar het gesprek liep waar je nu op reageert.

We hebben al aardig wat topics over Phytophthora waar je aan zou kunnen haken. Ik sluit dit nieuwe topic omdat de vraag dus al is beantwoord.

Dit is bijvoorbeeld een actuele:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.