Geplaatst: 27 augustus27 Aug Wie heeft er weleens Rode Melde gezaaid? Ik heb het 19 juli gezaaid en het zou in 5 dagen op moeten komen, maar er gebeurt nog steeds niets.
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Ooit zaaide ik dat @Petrasmoestuin omdat ik het gekleurde blad prachtig vind met het bijna fluoriserrde top… en als aanvulling evt bij spinazie. Uiteindelijk geniet ik er in het vroege voorjaar het meeste van als het blad nog lekker jong en mals is… later vind ik de planten te groot worden voor in mijn bakken… en voer ik het blad aan kippen en kwartels en rooi de planten uiteindelijk .Ze komen ieder vroeg voorjaar vanzelf op… in het najaar heb ik ze nog nooit gezaaid…🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Auteur @Vrouwholle ik had het idee ook van jou en ik vond het ook een mooie plant voor op het terras waar de zon volop staat de meeste tijd (als er zon is natuurlijk). En dat je het kunt eten. Want ik koop niet veel planten alleen voor het uiterlijk. Zo heb ik meerdere op mijn terras staan die gelijk sier is, als pepertjes en de Oost Indische kers. Maar jij zegt dat ik het beter in het voorjaar kan zaaien? Mei denk ik. Op het zakje staat mei - juli.
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Als jij het al gezaaid hebt zou ik het zelf afwachten…ik zou benieuwd zijn hoe de melde dan verder gaat….😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Auteur Er kwam een aardbeiplantje uit, die heeft zichzelf uitgezaaid. Jij denkt dat hij in het voorjaar wel opkomt? Ik doe sowieso niets met de bak.Ik ga het nu rustiger aandoen, ik wil mijn andere hobby's en huishoudelijke zaken ook weer oppakken.
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Herkenbaar ook Petra dat rustiger aan doen…doordat ik dan meer de dingen laat gebeuren en zie hoe het gaat kwamen er ook verrassingen… zoals spontane uitzaai… dan dun ik het teveel uit of verplaats naar waar ik het beter vind of ik laat het gewoon…als het jou niet bevalt kun je altijd nog “ingrijpen” 😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Auteur Ja die spontane uitzaai heb ik ook meegemaakt met de NZ spinazie, hoef ik nooit meer te zaaien, ook de komkommerkruid, zaait nu nog steeds uit hahaha.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.