Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren de 2 bestelde geënte snack komkommer Picolino planten van easy plant ontvangen. Waarop deze geënt zijn, dat is mij niet bekend. Vond de plantjes er best wel sneu uitzien. Die beloven vele kilo's oogst per plant, vruchtgrootte 10-12cm. Dit nieuwe ras is zoals wordt beloofd, resistent tegen de typische komkommerziekten. Ben benieuwd. 2qicpkj.jpg

Geplaatst:

Ja beetje sneu zien ze eruit, maar denk dat ze snel wat bijtrekken als je ze goed wegzet.

ga je ze in tunneltje of kas zetten ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Dat geeft een burger moed. Mijn eigen zaailingen zijn nog niet zo hoog daarom lijken ze vanzelf steviger waarschijnlijk.

Kasje of tunnel hebben we niet, dat wordt de vensterbank, overdag met lekker weer als vandaag naar buiten en over een maandje, of later naar buiten. Heb gekocht zonder te onderzoeken of ze echt voor de buitenteelt geschikt zijn. Ach al doende leer je, ik, vooral al lezende eigenlijk, dankzij de kennis op dit forum.

Geplaatst:

Mijn buurman is de komkommer man en heeft zijn komkommers nu al buiten staan maar wel met tunneltje erover,

hij heeft altijd 3 planten en zo tegen de 100 komkommers ervan (gewoon niet normaal)

Nu hoef ik geen komkommer te telen omdat hij zo goede oogst heeft en ik pakken mag dus ik stort me maar op rare komkommer soorten zoalsde klim, olijf en de witte.

Je zou eventueel een simpel tunneltje kunnen maken voor de eerste 2 maanden en dan deze weghalen.

Geplaatst:

Doe mij ook zo'n buurman, of nee liever de naam van het komkommerras? Een tijdelijk iets van tunneltje zou handig zijn inderdaad. Eerder vroeg ik op een ander topic over het gebruiken van Bubbeltjesfolie of is dat te dik/dicht? Wat voor materiaal gebruik je dan?

Overdag eromheen, bovenkant open en dan 'snachts met bijv knijpers alles afsluiten?

Geplaatst:

Bubbeltjes folie kan je denk ik wel gewoon gebruiken, inderdaad even opzetten als zon er opstaat, denk wel goed idee hoor

bubbeltjesfolie wordt ook wel vaak in kassen gebruikt om extra te isoleren.

Ras zal ik eens vragen aan de buurman zou mij niet verbaen als hij daar geeneens oplet hij koopt zijn 3 komkommerplanten ook gewoon in t-centrum

Jammer Greetje van je experiment, denk dat je mischien wat moet wachten de volgende keer tot ze iets dikkere steeltjes hebben.

toch vindt ik het zelf proberen enten leuk, ookal is het dan nu mislukt na paar x krijg je vast handigheid erin.

Geplaatst:

De plantjes waren mooi bekomen en smaakten goed ook volgens Limo ons konijn..... Nog een enkel blad en vruchtbegindel eraan, hoop dat het nog wat wordt

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Wel, er was er 1 goed bekomen, hoewel weinig vruchten gegeven. Kan komen door voortijdige consumptie maar volgend jaar zaai ik de snackkomkommers zelf weer, die gaven redelijk goede oogst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...