patsy Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Ik heb 2 frambozenplanten en 2 rode bessenplanten gekocht en gepland. Zou ik volgend jaar al vruchten hebben denken jullie? groetjes patsy Quote
Erik Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Patsy, Bij bosbessen duurt het inderdaad wel een tijdje, ongeveer 1,5 tot twee jaar. Daarna kan je al lekker plukken. Rond het 4e en 5e jaar heb je goed producerende struiken. De framboos geeft waarschijnlijk het 1e jaar al een bescheiden oogst, mede afhankelijk van het ras. Quote
patsy Geplaatst: 13 juni 2010 Auteur Geplaatst: 13 juni 2010 Dat wordt dus nog even geduld uitoefenen Ik ben gek op framboos en besjes. Gelukkig staan er in ons bosje een hoop braambessen (zoveerl dat je amper door het bosje kan haha) Dus dan moeten we het komende jaar nog wat op braambessen leven. Bedankt voor de info!! De framboosjes zijn:- Rubus Idaeus Fallgold (gele framboos)- Rubus Idaeus Malling promise De besjes:- Ribes Rubrum Jonkheer van tets (rode aalbes) Nu ben ik nog op zoek naar herfstframboosjes zodat ik zo lang mogelijk vruchten kan hebben uit eigen tuin helaas hier in de buurt geen herfstframboosjes te vinden ik zal dus mijn zoektocht nog even moeten verderzetten. Quote
DVL Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Aanbevolen herftframbozen- Autumn bliss- Heritage- September- Zeva Kijk anders even of je ze online kan bestellen. Bijv bij http://www.vlaamszaadhuis.com/index/index.html Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.