Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardpeer in bigbag


Limoen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wilde aardperen planten in de tuin maar ik lees overal dat het een echte tuinveroveraar is. Daarom dacht ik om ze in een omgevouwen big bag te planten, deze wilde ik echter niet ingraven. Zou dit groot genoeg voor de aardperen zijn en hoeveel knollen zou ik er dan in moeten planten? Ik dacht zelf aan vier stuks maar zou dat voldoende zijn?

Ik begreep dat ze wintervast zijn, maar zou dit ook gelden voor de knollen die dus semi in de grond zitten in zo'n zak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens hier: nu-aardperen-zetten-t7422-10.html

 

Ik zou ze gewoon in de vollegrond zetten, ze woekeren niet meer dan bijv. een aardappel. Ze 'lopen' namelijk niet, zoals bijvoorbeeld pepermunt. Ze vormen gewoon knollen, en die lopen het jaar daarop weer uit als je ze niet opgraaft. Logisch. Ze blijven altijd in de buurt van de plant, en dus niet meters verderop o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord, misschien dat ik ze dan toch maar gewoon in de grond stop ik ga al gezocht op het forum, maar blijkbaar ben ik niet zo goed met de zoekfunctie want je link was ik nog niet tegen gekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet de Big Bag maar. Gewoon in de volle grond is het beste. De reden dat je ze moeilijk wegkrijgt is omdat er bij de oogst altijd wel een klein stukje wortelstok achterblijft, die het jaar erop weer als plant terugkomt. Wil je er later echt weer vanaf dan moet je gewoon wat ruimer en dieper de grond (met minuscule stukjes aardpeer, die als zodanig niet zichtbaar en herkenbaar zijn) verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...