Geplaatst: 16 juni 201312 j Omdat enkele tomaten rotten en bruine/grijze vlekken vertonen, ga ik Anti-schimmelpap - ECO gebruiken.Hoe gebruik je dit?Wanneeer ('s ochtends of 's avonds)?Hoeveel bespuiten?Ook de vruchten bespuiten? Op de bijsluiter staat veel te weinig info.Dit is de 'uitslag' op mijn tomaten.Ik heb ook kerstomaatjes die zwartkleurig zijn beginnen rotten.De bladeren zien er gezond uit, dus ik heb geen tomatenplaag. 19 juni 201312 j aangepast door Gast Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 16 juni 201312 j Heb je misschien een foto van een tomatenplant of tomaat met die rotte / bruine / grijze plekken ?
Geplaatst: 19 juni 201312 j Auteur Hier foto van rotte plekken op tomaat:Die witte vlekjes is van de anti-schimmelpap.Is dit vruchtrot? Hoe ontstaat het? Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 19 juni 201312 j Auteur Ik heb hetzelfde gehad bij kleine kerstomaatjes...de onderste/kleinste/jongste van een tros. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 20 juni 201312 j Hallo Itoero, Hier had je niet direct anti schimmelpap voor moeten spuiten. Zover ik het van de foto kan beoordelen zie ik op je laatste foto geen schade die veroorzaakt wordt door een schimmel. Wat op de foto staat doet me erg denken aan neusrot. Staan de tomaten in de volle grond of in (ingegraven) potten?
Geplaatst: 3 juli 201312 j Auteur In volle grond in de serre.En ik heb het voor bij mijn 2 roma-tomaten.Is dat hetzelfde als vruchtrot? Ik heb het gegoogeld en het lijkt inderdaad op neusrot. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.