Itoero Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 (edited) Is dit een schimmel?Waren mooie, grote tomaten...spijtig Topic afgesplitst van: https://www.moestuinforum.nl/schimmel-op-tomaten-t10095.html Edited July 16, 2013 by Guest Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Ziet er in mijn ogen niet uit als schimmel, wat ingedroogde scheurtjes denk ik. Mijn moeder teelde vroeger ook altijd tomaten en liet zulke tomaten altijd gewoon rijpen. plekjes eraf snijden en gewoon opeten lijkt me. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Klopt het is geen schimmel. Scheuren wordt veroorzaakt door te veel vocht ineens, bijvoorbeeld als de grond droog is en er ineens veel water wordt gegeven. Een andere oorzaak is vaak regen na een periode van droogte. Probeer de grond dan ook wat vochtiger te houden, bijvoorbeeld door 's ochtends en 's avonds water te geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts