Geplaatst: 27 juli 201312 j Bijna elke dag heb ik wel een paar naaktslakken in mijn compostbak. Nu ben ik bang dat als ik de compost ga verspreiden, ik ook slakkeneitjes mee verspreid. Wat kan ik hier tegen doen? Ik haal de slakken eruit en neem ze mee naar het park als ik met de honden ga lopen, maar toch zie ik vrijwel elke dag weer slakken Ik zag al een idee van Appelvrouw die haar kippen eerst loslaat op de compost, maar ik vraag me af of mijn kippetjes wel slakkeneieren lusten Heeft het zin of kan het kwaad om de compost een weekje in de vriezer te bewaren? Zouden de eitjes doodgaan in de vriezer of gaat de goede werking van de compost dan ook verloren?
Geplaatst: 27 juli 201312 j Wat je denk ik het simpelste kan doen als je echt die slakkeneieren niet wil hebben ( en als die er al zijn ), is die slakkeneieren gewoon zoeken en verwijderen toch ?Je spreidt de compost uit op een zeil en schept het eens door. Slakkeneieren zijn best zichbaar groot, en melkwit. Zeer zichtbaar.Ik zou er overigens niet zo bang voor zijn hoor.
Geplaatst: 28 juli 201312 j Auteur Bedankt Bit !! Ik had echt het idee dat ze heel klein zijn, zeg maar 2 keer zo groot als zandkorrels
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.