Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika wordt aangevreten


willem

Aanbevolen berichten

Ik zie dat de laatste tijd een aantal van m'n paprika's worden aangevreten. Nu was het deze week zover dat er zelfs gaten in de bovenkant van m'n paprika's zaten. Ik heb de bewuste paprika verwijderd en opengesneden, hier zag een oorworm in, daarnaast leek het ook of er eitjes in zaten en wel twee verschillende soorten een paar zwarten en een paar groenen. Wat kan ik er aan doen zodat ik m'n paprika's ongestoord rood te laten worden?

 

2012-06-12-1833561339714044.06

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willem, deze schade duidt inderdaad op oorwormen. Op internet zijn een aantal truukjes beschreven hoe je ze weg kunt vangen. Enkele zijn: Vul een omgekeerde bloempot met hooi, plaats deze op een stuk tussen de planten. Dit vormt een ideale schuilplaats voor oorwormen. Oorwormen verschuilen zich overdag in koele, donkere en vochtige plaatsen en eten ‘s nachts. Leeg de potjes om de oorwormen kwijt te raken de volgende dag en vervang het hooi. 2. Probeer plantenresten en andere schuilplaatsen tijdig op te ruimen of te verstoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de tips!

Ik heb inmiddels een potje met hooi geplaatst, nu eens kijken hoe het gaat. Hopelijk blijven de rest van de paprika's voor m'n eigen consumptie hangen

Die Sjef is me een handige man! Geweldig wat een tips en trucs.

 

Wauw Willen al mooi paprika's heb je hangen

Dank je! Ze lijken misschien groter dan ze al zijn hoor, ze zijn nu ongeveer 10 cm. groot denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...