willem Geplaatst: 14 juni 2012 Share Geplaatst: 14 juni 2012 Ik zie dat de laatste tijd een aantal van m'n paprika's worden aangevreten. Nu was het deze week zover dat er zelfs gaten in de bovenkant van m'n paprika's zaten. Ik heb de bewuste paprika verwijderd en opengesneden, hier zag een oorworm in, daarnaast leek het ook of er eitjes in zaten en wel twee verschillende soorten een paar zwarten en een paar groenen. Wat kan ik er aan doen zodat ik m'n paprika's ongestoord rood te laten worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sannie Geplaatst: 15 juni 2012 Share Geplaatst: 15 juni 2012 je zou ze kunnen oogsten, keukenpapier erom op z'n kop in een koffiebekertje met water (alleen de steel dus) en zo kleuren ze een beetje bij. kijk op http://www.sjefstuintips.worldpress.com en zoek onder bewaren daar staan nog een paar tips! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 15 juni 2012 Share Geplaatst: 15 juni 2012 Willem, deze schade duidt inderdaad op oorwormen. Op internet zijn een aantal truukjes beschreven hoe je ze weg kunt vangen. Enkele zijn: Vul een omgekeerde bloempot met hooi, plaats deze op een stuk tussen de planten. Dit vormt een ideale schuilplaats voor oorwormen. Oorwormen verschuilen zich overdag in koele, donkere en vochtige plaatsen en eten ‘s nachts. Leeg de potjes om de oorwormen kwijt te raken de volgende dag en vervang het hooi. 2. Probeer plantenresten en andere schuilplaatsen tijdig op te ruimen of te verstoren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 15 juni 2012 Share Geplaatst: 15 juni 2012 Wauw Willen al mooi paprika's heb je hangen Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kruidje Geplaatst: 15 juni 2012 Share Geplaatst: 15 juni 2012 Zet een plant met bladluizen er vlak naast. Ik dacht dat ze die lekkerder vinden dan je paprika. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 15 juni 2012 Share Geplaatst: 15 juni 2012 Ja en dan het risico dat de paprika's daarna onder de luis zitten.Lijkt me niet zo'n goed plan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
willem Geplaatst: 15 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 15 juni 2012 Bedankt allen voor de tips!Ik heb inmiddels een potje met hooi geplaatst, nu eens kijken hoe het gaat. Hopelijk blijven de rest van de paprika's voor m'n eigen consumptie hangen Die Sjef is me een handige man! Geweldig wat een tips en trucs. Wauw Willen al mooi paprika's heb je hangen Dank je! Ze lijken misschien groter dan ze al zijn hoor, ze zijn nu ongeveer 10 cm. groot denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 16 juni 2012 Share Geplaatst: 16 juni 2012 Dat vindt ik flinke hoor, hier nog geen bloemetje gezien, dus is je lekker vroeg gelukt Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 juni 2012 Share Geplaatst: 16 juni 2012 Nou zijn al best grote hoor, Ik heb nu al 4 paprika's,maar nog wel kleiner, maar groeit gewoon iedere dag weer. Heb er al 4 verwijdert, en gelukkig nog niet aangevreten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
willem Geplaatst: 16 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 16 juni 2012 Voor de duidelijkheid, ik heb deze als plantje gekocht. Degene die ik gezaaid heb, daar komen de eerste bloempjes aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.