angela († maart 2025) Geplaatst: 22 december 2016 Geplaatst: 22 december 2016 (aangepast) Graag hier in dit topic roepen en niet via PB is voor mij makkelijker terug kijken Als er iemand iets wil hebben gewoon vragen ook al heb je niets uit mijn vraag lijstje. Woensdagavond 5 april gooi ik mijn ruillijst dicht! Aangeboden:Paarse eendags bloemenIris laevigata japonica snowdrift (waterplant)prikneus zaailingenHibiscus kleinere zaailingen.Japanse dwergkweepeer:Ik heb ook nog potjes met zaailingen van de Japanse dwergkweepeer deze zullen waarschijnlijk rood worden of oranje er zitten er veel in een potje zelf opkweken.Ik heb een paar kweepeer bomen(pjes) in de aanbieding. Ze zijn van 2015. Dit soort kweepeer komt eraan:2x vijgenplantje/boompje Brown Turkey die heb ik vorig jaar zelf gestekt. (1x Ciska, 1x voor Jootje)herfstframbozenaardbeien plantjes (ik had er enkele in een emmer gezet dus als ze het overleven....) kruisbes (kleur onbekend)citroenmelisse Zaden: Zaad Mirabilis jalapa Limelight eigen oogst (misschien ook wortels om uit te planten)Zaad Ipomea purperea eigen oogst misschien zaai ik er wel enkele voor? Pootaardappels Pink fir appleHyacint bollen meerdere kleurenNarcissen bollen tete a teteZaailingen: 15x punt paprika (Appelvrouw, Ciska, SuusP) OPoesterzwammenbroed. Verassingspakketje Overig:?x Emmers inhoud 20 liter nieuw met deksel1x zinken bakje om op te hangen met text1x zinken bakje voor op de grond met vetplantjes erinKleine doosjes met laadje erin makkelijk voor zaadjes. 2 flessen (zie foto hieronder) ik heb er een gevuld met shampoo de ander met badschuim van het merk Rituals etiket is eraf.grote potten inhoud 2 liter goed voor zure bommen.bakken met deksel (zijn van de Sligro heeft salade ingezeten maar sluiten erg goed af)(Ik heb er altijd de salade inzitten voor de MTFD lunch) Afsluitkapjes voor flessenVierkante weckringen (niet meer verkrijgbaar in de winkel)1x glazen set 6 stuks nieuw in de verpakking Om te nuttigen:Laurier 1x Chardonnay la vallee des oliviers (wit)1x Chardonnay mcManis (wit)1x Beaurempart grande reserve pays d'oc1x Rouge de planck(Nederlandse wijn)1x Pasqual toso Malbec 2x Veuve amiot brut1x Apfelkorn DVD SpaanstaligDVD Franstalig Boeken:Dutch cookingspectaculaire soepenquick en tasty vegetarischaziatische gerechtenVegetarisch 70 recepten voor een dagje zonder vleesTortilla & wrapWokken en zo (boekje van Conimex)Heerlijke pannenkoekreceptenDe vegetarische keuken Fransen kunnen niet koken - Hans MelissenMeer dan een spel - Chuck Korr & Marvin CloseHannah - Armin Mueller StahlBij het vallen van de avond - Michael CunninghamIn plaats van een brief - Diana AthillLuister naar je stem - Susanna TamarDe opvolger - Josine Marbus Papa weet het beter - Wendell JamiesonCherie Blair, in mijn eigen woorden - Cherie BlairNicole Kidman - David ThomsonGoldie Hawn inspirerend leven - Goldie Hawn en Wendy HoldenGebroken - Kathy ReichsBegraven beenderen - Kathy ReichsTot stof vergaan - Kathy ReichsMet duivels genoegen - Kathy Reichs Engelse romans: The burning wire - Jeffery Deaver Bieb boeken:drakenvlucht - Anne mc Caffrey AppelvrouwDe witte draak - Anne mc Caffrey AppelvrouwDrakenoog - Anne mc Caffrey AppelvrouwDrakentocht - Anne mc Caffrey AppelvrouwDrakenvrouwe - Anne mc Caffrey AppelvrouwDageraad van de draken - Anne mc Caffrey AppelvrouwHet heksenkind - Anne RiceDe heksenmeester - Anne RiceDe mayfair heks - Anne RiceDe kinderen van prospero 1 - Jan SiegelDrakendwinger 2 - Jan SiegelHeksenkonigin 3 - Jan SiegelZwart licht - Elisabeth HandDodenjacht - Laurel K. HamiltonHuis Jhereg - Steven BrustQuillen de vloek van de koopman - Nick Neem / WortelQuillen de kracht van Xin - Nick Neem / WortelHet zilveren zwaard - David Zindell / WortelDe priesters van Arick - David B Coe / WortelKushiels keuze - Jaqueline CareyKushiels werktuig - Jaqueline CareyHet spel der tronen - George RR MartinDe strijd der koningen - George RR MartinEen storm van zwaarden A + B - George RR Martin---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Wensen:Brandywine black tomaten zaad (gekocht zaad)sweet pea currant, currant gold rush, micro cherry tomaten zaad.Chioggia bieten zaadFramberrie plantjes Clethra alnifolia pink spire (Mocht iemand in de dierentuin Dierenrijk komen daar staan er, mijn stekken zijn toen niet aangeslagen)Purperklokje verschillende kleurenEchinacea "Julia (oranje)Echinacea purpurea 'Tomato Soup' (rood)Iris germanica (zwart of roze) (Vreeken?)Deutzia roseaOxalis VersicolorNagelkruid oranje(SuusP)NerineVigna caravallaJapanse dwergkweepeer in de kleur roze Japanse dwergkeepeer Garnet Bracelet (dubbelle bloemen)rode druif (Katharina bijv.)oleander dubbelbloemig wit olijfkruidVorig jaar gekregen van Ciska kijken of hij het heeft overleefdsalanova sla zaadKaapse knoflookwitte munt (ananas munt) Kleine potjes de kleinste van de foto niet perse van HakEitjes zijn ook welkom De cavia's hebben graag Nager blutenmix van de Action (geen cavia snoepjes of stokjes aub) of hooi uit de supermarkt is prima, Sience selective brokken als we heel duur gaan doen.Gelei suiker komt ook altijd van pas.En de fair trade chocolade met nootjes van de Action of chocolade van de Aldi smaakt mij ook prima En totaal of topic maar ik kan altijd wel deze gebruiken (misschien heeft iemand er nog een staan?) Ik zoek ook alleen onderbakken: Ik zoek iemand die bij mij thuis op een van mijn pruimenboompjes en abrikozen boompje een paar takken bij wil entenIk heb dat zelf nog nooit gedaan en wil me daarom er ook niet aan wagen. Ik ruil met: Jorieke geeft: vlees (gedeelte word nagestuurd), dropplantjes, duizendblad, Heemst, Silene, broedKrijgt: geld, zaden, cola struik plantje, tamme kastanje, kweepeer Ciska geeft: rozen, brandende liefde zaailing, balkon/zluka kytice/ananas noir tomaat, bonte landkers, geiten peper, wortelzaad, voerbakjes+flesKrijgt: Brown Turkey, basilicum stekje ovb, emmers, 5x puntpaprika, Roma tomaten, Akkerklokje, narcissen bollen, cavia Wortel geeft: iets voor cavia's, geleisuiker, verrassing Krijgt: witte + rode dwerg kweepeer, gewone kweepeer, iris, citroenmelisse, deutzia gracilis, Akkerklokje, verrassingspakketje,biebboeken: Quillen de vloek van de koopman + Quillen de kracht van Xin - Nick Neem/ Het zilveren zwaard - David Zindell/ De priesters van Arick - David B Coe (eventueel ook de andere bieb boeken voor mini bieb) HenkG geeft: knolselderij plantjesKrijgt: 2x grote pot Goldfish geeft: vossenbes, gaat naar fruitbomen.net en Vreeken, 2x vuurdoornKrijgt: geld, 2x rode Japanse kweepeer, porseleinen thee ding Appelvrouw geeft: eieren, kaapse knoflook, jacobsladderKrijgt: 5x emmer, 2x witte + rode dwergkweepeer, boeken Anne mc Caffrey, 5x puntpaprika Jootje geeft: mini Butternut pompoenKrijgt: Brown Turkey, witte dwergkweepeer Bouwvrouwe geeft: evt. potjes, Chioggia bieten zaad, Gourmandine pootaardappels, Romanesco zadenKrijgt: witte dwergkweepeer, iris, paarse eendagsbloem, zinken bakje met plantjes, broed Weknow geeft: spiegelei bloemKrijgt: SuusP geeft: oranje nagelkruid, wortel zaad cosmic purple, 3x spruit roodnerfKrijgt: 5x puntpaprika, Akkerklokje Kim geeft: Chioggia bieten zaad, evt. potjes, bonenkruid, mizuna, oranje van goeijenbier tomaat, blush tomaat, rose de bern tomaat.Krijgt: prikneus zaailingen, Pik fir apple aardappel, aardperen, vlierbes, roma tomaat Speets geeft: rode canna, bergbasilicumkrijgt: Anna3 geeft: 2x Joe's long cayenne peper, Biet Albina vereduna zaadKrijgt: knoflookbieslook, vierkante bakken met deksel Balkontuinder geeft: olijfkruidKrijgt: lavendelplantje Sin Fronteras geeft (ovb): Lavas, rode zonnehoedKrijgt: fles Rouge de planck wijn Bit geeft: kleine zwarte kratjes, zwarte bes, zinken gieterKrijgt: Rabarber geeft:Krijgt: lavendel, aardbei planten Cupcakeje geeft: chocoladeKrijgt: doorploze braam Mariska_dkd geeft:Krijgt: aardbeien, kruisbessen Geedee geeft: dilleKrijgt: orchidee Dennis78 geeft: Himalaya braamKrijgt: deutzia gracilis Yuras geeft:Krijgt: geld geven voor bloemstuk Persica, ent hout geven Iets te eten voor de lunch,plantjes zaailingentafel 23 april 2017 aangepast door Gast Quote
Ciska Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Als ik aangeef dat ik wel belang heb bij een stek van een vijg, hoe lang duurt het voordat ik dan vruchten heb?.... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 januari 2017 Auteur Geplaatst: 6 januari 2017 Die Brown Turkey gaat vrij snel als hij maar ruimte krijgt ik vind dat hij harder groeit in de volle grond dan in de pot.Deze zijn geworteld van vorig jaar zou me niet verbazen als je daar het volgend jaar al een of 2 vruchten van hebt als hij goed door groeit. Quote
Wortel Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Ik heb zeker interesse in de Japanse dwergkweepeer, 1 kweepeer en de fantasy boeken (van pern mis ik nog 1 deel, ff uitzoeken welk deel).Kun je mij misschien pb-en welke je verder hebt? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 januari 2017 Auteur Geplaatst: 6 januari 2017 (aangepast) Die kweepeer word wel groot?En de boeken zijn dan bieb boeken als je dat niet erg vind ik zal even kijken welke het nog verder zijn Edit:drakenvluchtDe witte draakDrakenoogDrakentochtDrakenvrouweDageraad van de draken Dodenjacht - Laurel K. HamiltonHuis Jhereg - Steven BrustQuillen de vloek van de koopman - Nick NeemQuillen de kracht van Xin - Nick NeemHet zilveren zwaard - David ZindellDe priesters van Arick - David B CoeKushiels keuze - Jaqueline CareyKushiels werktuig - Jaqueline CareyHet spel der tronen - George RR MartinDe strijd der koningen - George RR MartinEen storm van zwaarden A + B - George RR Martin Ik wil ervan af dus je mag ze allemaal? 6 januari 2017 aangepast door Gast Quote
Wortel Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Als ik zie wat voor vruchten er aan komen ga ik er inderdaad vanuit dat de kweepeer wel groot wordt.Bieb vind ik niet erg hoor, dus ik ben benieuwd. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 januari 2017 Auteur Geplaatst: 6 januari 2017 Edit ik was net het bovenstaande bericht aan het aanpassen Quote
Wortel Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Ik zocht nog De Redding van Pern.. helaas. Van de anderen wil ikde volgende wel:Quillen de vloek van de koopman - Nick NeemQuillen de kracht van Xin - Nick NeemHet zilveren zwaard - David ZindellDe priesters van Arick - David B Coe De anderen mag je wel meegeven als je er echt vanaf wilt (en niemand anders ze wil), dan zet ik ze hier in de mini-bieb. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 januari 2017 Auteur Geplaatst: 6 januari 2017 Ik zet die je vraagt appart als niemand er om vraagt breng ik ze alsnog mee. Quote
Wortel Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Ik zal gelei suiker voor je meenemen en ff kijken voor wat leuks voor de cavia's Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 januari 2017 Auteur Geplaatst: 6 januari 2017 Komt goed!We moeten toch nog de datum afwachten. Mocht je nog iets aan fantasy boeken zoeken ik heb er nog meer maar dan wel te koop. Quote
Wortel Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 Datum is inderdaad wel handig en dat we dan ook kunnen Ik hou het in gedachten qua boeken, op dit moment niet verder specifiek op zoek. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 januari 2017 Auteur Geplaatst: 11 januari 2017 Ik ga ook een groot gedeelte van de frambozen opruimen het gaat om herfstframbozen dus mocht iemand interesse hebben kan ik wel wat stukken meenemen. Quote
Ciska Geplaatst: 17 januari 2017 Geplaatst: 17 januari 2017 De caviaopvang in Bakkeveen heeft veel van dat soort bakken over ( ook voerbakjes en drinkflesjes etc)...bergen soms zelfs. Zal ik wat voor je ophalen?Kan ik weer een dosis cavia halen voor een jaar.. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 januari 2017 Auteur Geplaatst: 17 januari 2017 Wat vragen ze daarvoor?en voor de bakken en flesjes? Quote
Ciska Geplaatst: 17 januari 2017 Geplaatst: 17 januari 2017 Bijna niets, heb er zelf ook wel eens aan gedacht voor zaailingen etc...ik heb eens wat drinkflesjes meegenomen voor niets... bakken liggen gewoon buiten op een berg zeg maar Opgestapeld. Kan wel eens langsgaan om te vragen, maar het is niet de hoofdprijs of zo...ik bedoel een cavia wordt vaak in een kooi gebracht met alles erop en eraan. Dus kooi blijft over...doe dat 20x en reken maar uit... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 januari 2017 Auteur Geplaatst: 17 januari 2017 Vraag maar eens ik wil van de onder bakken een flat maken dus ik zoek eigenlijk allemaal de zelfde maat. En dan niet het hamsterformaat zeg maar.En voerbakken en waterflesjes komen ook altijd wel van pas. Quote
Ciska Geplaatst: 17 januari 2017 Geplaatst: 17 januari 2017 Op woensdag en zaterdag zijn ze open, ik bel wel even morgen....welke grootte ongeveer? 1.00 m of 1.20, of groter? Zijn rond 60 cm in breedte dacht ik zo... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 januari 2017 Auteur Geplaatst: 17 januari 2017 Ik zoek die van 70x45 cmMisschien heeft ze wel losse onder bakken hier gaan die plastic deksels nogal eens kapot. Quote
Ciska Geplaatst: 18 januari 2017 Geplaatst: 18 januari 2017 Heb even voor je gebeld, De bakken zijn tussen de 5 en 10 euro. Afhankelijk van hoe ze er uit zien, aangezien het om gebruikte bakken gaat...drinkflesjes en bakjes zijn graties...ze hebben nu zon 20 bakken staan, waarvan een stuk of 10 voor die prijs. Joe geeft maar een gil als ik binnenkort even voor je moet gaan kijken of niet.. heb ik totaal geen problemen mee Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 januari 2017 Auteur Geplaatst: 18 januari 2017 Misschien dat Jim er wel een probleem mee heeft als je gaat kijken want je brengt ook iedere keer iets mee terug Ik heb eigenlijk een stuk of 6 van die onder bakken nodig als ik dan tel op 10 euro vind ik het nog redelijk duur worden. Voor de helft is het wel te doen maar ligt dan wel een beetje aan de staat ervan niet stuk of zo. En ze moeten de zelfde maat hebben? Voerbakjes (geen betonnen) kan ik altijd wel enkele gebruiken en een paar flesjes ook wel. Quote
Ciska Geplaatst: 20 januari 2017 Geplaatst: 20 januari 2017 Ik zie wel even...ook dezelfde kleur?....Flesjes en bakjes kan ik altijd wel voor je meenemen die bakjes...je bedoelt de glazuurde...bruin met blauw?Ik heb een betonnen bakje..ik had een klootviool die steeds de bak omkieperde. Ging op de rand staan en pakte met zijn bek de andere kant en kieperde hem zo leeg bakje lag altijd op zijn kop.. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 januari 2017 Auteur Geplaatst: 20 januari 2017 Dat zou helemaal mooi zijn maar is niet noodzakelijk, de juiste en de zelfde maat is het belangrijkst.Het hoeven ook niet perse hele kooien te zijn het gaat me om de bak.Vooral met die tralie kooien doe ik helemaal niets. Die blauw met bruin zijn inderdaad fijn en hebben de voorkeur maar mag ook andere geglazuurde zijn.Ik heb er ook die de bak omschudden vooral de goudagouti maar die betonnen worden zo vies en ik vind ze lastig schoonmaken vooral die ruwe. Er stond trouwens een leuke zeug op de site California borstel, niets voor jou?? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.